Det er utallege ting som kan skje med huset ditt, og det er ikkje alltid like lett å finne fram i vilkåra. Her er nokre av dei vanlegaste skadane, forsikringsselskapet vårt Fremtind behandlar:
Husforsikringa dekker skadar på sjølve bygningen og dei delane som sit fastmontert i bygningen, medan innbuforsikringa dekker alle tinga dine , som du oppbevarer i bustaden og som du tar med deg når du flyttar.
Vedlikehald av huset
Som huseigar har du eit viktig vedlikehaldsansvar. Manglande vedlikehald og oppfølging som fører til skadar som skjer over tid, vil i dei fleste tilfelle ikkje vere dekt av husforsikringa.
For å hjelpe deg med dette, har vi i samarbeid med fagekspertar laga ein vedlikehaldskalender. Kalenderen gir deg steg-for-steg guidar for kvar årstid, med oppgåver du bør utføre for å halde bustaden din i god stand.
Det kan vere fleire grunnar til at beløpet er høgare (eller lågare) enn forventa.
Når du velger månadleg betaling bereknast dei sju fyrste månadlege terminbeløpa til 30 dagar. Dei resterande fem månadlege terminbeløpa bereknast til 31 dagar, og vil difor vere noko høgare. Til saman utgjer dette eit forsikringsår på 365 dagar.
Vi fakturerar forskotsvis. Fyrste faktura etter at du har kjøpt forsikring inneheld difor ofte ein lengre periode enn ordinær månadleg termin. Sjå «Frå- og til dato» oppgjeven i fakturaspesifikasjonen.
Fyrste faktura etter overgang til lagringsforsikring kan "henge etter". Tilgodebeløpet blir korrigert på fakturaen etter, eller tilbakebetalt. For forsikringane på mc, moped og snøscooter blir det også gjort ein avrekning og korrigering på grunn av sesongvariert pris.
Ved oppseiing av mc-, moped-, snøscooter- eller båtforsikring blir også fakturaen korrigert for sesongvariert pris.
Hvis du er usikker, kan du kontakte oss så skal vi hjelpe deg.
Du kan velje mellom 4 forskjellige betalingsfrekvensar på forsikringane dine:
Månadleg betaling
Kvartalsvis betaling
Halvårleg betaling
Årleg betaling
Om du ønsker å endre på betalingsfrekvensen du har i dag, kan du logge inn til «mine forsikringar», velje «betaling og faktura» i menyen, gå til «betalingsavtaler» og «endre betalingsintervall». Er du usikker kan du kontakte oss så hjelper vi deg med å endre.
«Frå dato» som avvik frå den gjeldande terminen betyr at det er gjort endring med tilbakeverknande kraft. Vi har difor føretatt ein avrekning med verknad frå same dato. Om din forsikringspris er endra vil du få eit tillegg, eventuell frådrag, med bakgrunn i kva som tidlegare er fakturert.
AvtaleGiro
Du vil ofte motta første faktura i posten, fordi denne som regel blir produsert før AvtaleGiro eller eFaktura er registrert hjå oss.
eFaktura
I nettbanken vel du «Innstillinger» og «Betaling» og der kan du velje «Tillat eFaktura» for å motta eFaktura. Avtale om eFaktura krev at du har valt dette og ikkje reservert deg.
Skal du foreta ei innbetaling til Fremtind Forsikring frå utlandet treng du følgjande opplysningar:
IBAN – nummer NO7290011700771
SWIFT/BIC SHEDNO22XXX
Desse opplysningane finn du òg på første side i mottatt eller varsla faktura. Fakturadokumenta har du alltid tilgjengeleg ved å logge inn til mine forsikringar, mobilbanken eller nettbanken.
Skal du selje boligen din? Sjå våre tips og råd til det som kanskje er ditt livs viktigaste handel.
Er garasjen og annekset også dekt?
Forsikring av garasje eller andre bygningar tilknytt huset, er tilleggsdekningar du vel å kjøpe når du kjøper husforsikring. Du kan sjekke kva bygningar som ligg i avtalen under «tilleggsbygg» i husforsikringa di, ved å logge inn til «mine forsikringar».
Har du nylig bygd deg garasje, anneks eller eit anna bygg, kan du kontakte oss og legge til dette i forsikringsavtalen din.
Eg ønsker å leige ut huset
Viss du leiger ut huset ditt eller delar av det, må du melde frå til oss om at du har utleige. Då vil du få ei utleieforsikring som tilleggsdekning, som mellom anna sikrar deg viss leigetakarane:
Dersom det skjer ei skade på huset eller hytta som fører til vasslekkasje og vasskade, er sjølve huset eller bygninga dekka av husforsikring. Det vil seie tak, veggar, golv og alt som sit fast i bustaden (parkett, peis, varmtvannsberedar, varmepumpe, kjøkkeninnreiing osv.). Det same gjeld for hytta dersom du har hytteforsikring.
Ved vasslekkasje frå tak Forsikringa di skal dekke det som skjer plutseleg og tilfeldig. Viss til dømes taket ditt sakte, men sikkert blir øydelagt fordi du ikkje held det ved like, er det ein skade som skjer over tid. Då dekkast den heller ikkje av forsikring. For å vere dekka mot følgeskader som kjem av tak (inntil 50 år gammalt) som ikkje er tett, må du ha topp husforsikring.
Kva gjer eg ved vasslekkasje?
Stopp vatnet og redd eigendelar Ved vasslekkasje frå vassrøyr, finn hovudstoppekrana og steng av vatnet. Hvis du ikkje får stoppa vatnet og det er behov for rørleggjar, så tilrår vi at du sjølv engasjerer ein rørleggjar. Fjern mest mogleg av vatnet, for å avgrense skaden. Flytt gjenstandar bort eller opp frå vatnet.
Dokumenter skaden For å hjelpe deg er dette relevant: Liste over øydelagte ting. Kvitteringar for eventuelle utgifter i samband med hendinga. For at Fremtind skal finne ut om dei kan få reparert tinga dine, må du behalde dei til dei har sett på saka.
Kontakt oss Meld skaden til Fremtind. Dei bistår deg òg dersom du treng akutt hjelp og gir praktiske råd gjennom heile prosessen. Ikkje begynn med reparasjonar før du har kontakta Fremtind – dei vil hjelpe deg med det.
Er det skade på bygninga og du i burettslag må du òg melde ifrå til styret. Dei melder saka til sameiget/burettslaget sitt forsikringsselskap.
Kva skjer etterpå? Ved små skader, kan vi som oftast behandle saka ganske raskt. Det er mogleg vi ber deg om å sende bilete av skadene. Ved større skader sender vi ein takstinspektør eller håndverkar til deg for å få betre oversikt. Dei takserer skaden og kan gje deg informasjon om prosessen rundt reparasjonen.
Har du både innbu- og husforsikringane hos oss, får du éin eigenandel, eitt kontaktpunkt og eit samla oppgjer ved skade.
Å vite forskjellen på husforsikring og innbuforsikring kan vere vanskeleg i ein del tilfelle. Men forskjellen er eigentleg ganske enkel. Husforsikringa dekkar skader på sjølve bygningen og dei delane som sit fastmontert i bygningen, medan innbuforsikringa dekkar alle tinga dine, som du oppbevarer i bustaden og som du tar med deg når du flyttar.
Her er nokre eksempel på ting som er dekka av dei forskjellige forsikringane.
Punktert vindauge Eit punktert vindauge skuldast som oftast at vindauget er gammalt og slitt. Då vil ofte innfatning tørke ut eller sprekke opp, og sleppe inn luft. Dette dekkast dessverre ikkje av bygningsforsikringane (hus- og hytteforsikring).
Er vindauget nytt kan du få dekt dette av garantien på vindauget. Då må du ta kontakt med forhandlaren eller snekkaren som sette det inn.
Knust vindauge Er vindauget knust som følgje av ein skade eller fått termisk brudd kan du vere dekt av hytte- og husforsikringa. Dersom du leiger eller bur i eit sameige eller burettslag har du ikkje husforsikring, men du kan vere dekka av innbuforsikring. Skaden må som hovudregel knytast til ei hending og eit tidspunkt.
Liten/inga drenering rundt huset eller tette dreneringsrøyr kan forårsake vanninntrenging og vasskader på bygningen. Bygningsforsikring (hytte- og husforsikring) dekker normalt ikkje skader som oppstår over tid, om skaden kjem av manglande vedlikehald av dreneringa. Innbuforsikring kan dekke deg for følgjeskadar om tinga dine har blitt øydelagt av vatnet.
Har du fått vasskader og følgjeskadar på huset som følgje av naturskadar eller utvendig lekkasje frå røyr vil du normalt vere dekka av bygningsforsikring.
Ein varmepumpe kan vere dekka av både husforsikring og innboforsikring. Det vanlegaste er at varmepumpa er ein integrert del av huset, og då er ho dekka av husforsikring. Er det ein frittståande varmepumpe som du kan flytte rundt på, er ho definert som innbo og dermed dekka av innboforsikring.
Skade
Har du hatt fysisk skade på selve varmepumpa som til dømes skuldast brann, hærverk, kortslutning på grunn av lynnedslag eller spenningsfeil på straumnettet, kan du vere dekka for varmepumpa (minus eigenandel og aldringsfradrag).
Lekkasje
Har du fått skade på bygningen som følgje av lekkasje frå varmepumpa er du ikkje dekka. Her vil heller ikkje følgeskader vere dekka.
Slitasje og produktfeil
Forsikringen dekker ikkje slitasjeskader eller produkt-/monteringsfeil på varmepumpe. Har varmepumpa sluttet å virke bør du sjekke med forhandlaren, montøren eller leverandøren om det framleis er garanti på varmepumpa. Eventuelt om du kan reklamere.
Dersom huset eller leiligheita di ikkje går an å bu i som følgje av ein skade, kan du vere dekt for utgifter til ein midlertidig bustad, samt meirutgiftene du får som følgje av skadane. Det er forsikringsselskapet som avgjer om bustaden din går å bu eller ikkje, og deretter dekt for ein midlertidig bustad og meirutgifter.
Bygningsforsikringa dekker marknadsleige for bustaden din i perioden du ikkje kan bu der som følgje av reparasjon av skadene. Du kan også få dekt tapte husleieginntekter dersom du har leigetakarar på kontrakt. Har du leigd ut bustaden utan at dette står i forsikringsavtalen, kan du få avkortning på erstatninga.
Har du innbuforsikring kan du også få dekt meirutgifter. Det vil seie utgifter til leige utover det som vert dekt av bygningsforsikringa. Meirutgifter kan også vere eksempelvis ekstra reiseveg, pass av kjæledyr, lading av elbil og omadressering av post.
Dersom du får skade og du både har hus- og innbuforsikringa di hos oss, treng du berre å betale éin eigenandel.
Fullverdiforsikring er ein forsikringsform som blir brukt på bygningar. Har du eit fullverdiforsikra hus eller hytte betyr det at du til ei kvar tid er forsikra for eit beløp som dekkar kostnadane ved å bygge eit tilsvarande hus eller hytte.
Når forsikringsselskapet reknar ut bygningen sin fullverdisum, dannar det grunnlaget for den prisen du må betale for å forsikre det. Viss du bygger på huset eller hytta di må du melde ifrå slik at forsikringsavtalen din vert oppdatert.
Du får som hovudregel ikkje kjøpe fullverdiforsikring på bygningar som:
er vesentleg slitt på grunn av alder, bruk eller manglande vedlikehald
Dersom dei frosne vassrøyra eller avlaupsrøyra er tilgjengelege, kan du prøve å tine røyr med ein hårfønar direkte på det frosne staden. Unngå å bruke gassbrennar eller varmepistol for opptininga, eller banking på røyr.
Dersom det er røyr i røyr kan du prøve å tine opp ved hjelp av ein støvsugar. Opne vatnkrana der vassrøyret er fryst, for eksempel på kjøkkenet. Ta med støvsugaren til fordelarskapet, og finn røret som går til krana. Start støvsugaren for å suge varmt luft gjennom ytterrøret (trekkrøret) frå kjøkkenet. Når vatnet startar å renne frå krana på kjøkkenet, er røret tint. Fortsett å la vatnet renne ei stund, slik at resten av isen i røret også smeltar. Hvis det lek vatn frå trekkrøyra etter opptining, kan røret vere sprukke og må bytast. Steng av hovudkrana og kontakt ein røyrleggar.
Ver heime medan du tiner røyra, slik at du raskt oppdagar viss det oppstår ein vasslekkasje .
Viss røret er i bakken/utanfor huset kan du melde ifrå til Fremtind. Deretter kan du bestille røyrleggar som hjelper deg med å tine det frosne røret. Viss du har bygningforsikring (hytte- eller husforsikring) dekkar vi tining av rør utanfor huset, minus eigenandelen din.
Får du vasskade og du har ein FG-godkjent vassstoppar slepp du eigenandel på inntil 6.000 kroner, viss vasstopparen forhindrar ein større skade.
Strømsparing og låge temperaturar er ein farleg kombinasjon
Det er forståing for at mange vil spare strømutgifter, men det kan gi mykje større kostnadar på sikt. Det er viktig at du har på nok varme slik at vatnet i røyra dine ikkje frys. Om du ikkje har tilstrekkeleg med varme på våtrom og rom med røyr, kan du risikere å måtte ta delar av rekninga sjølv om du skulle få ein frost- eller vasskade.
Eigenandelen er det beløpet du må betale sjølv når du bruker husforsikringa, med unntak frå dei faste eigenandelane. Du kan velje kor mykje eigenandel du vil ha når du kjøper forsikringa. Du har fem valmoglegheiter for eigenandel.
6.000 kr
8.000 kr
10.000 kr
12.000 kr
15.000 kr
25.000 kr
Jo høgare eigenandel du vel, jo billigare blir husforsikringa.
Spesielle eigenandelar
Nokre eigenandelar har ein fast sum viss du får skade:
Dekning
Eigenandel
Utleigeforsikring
- Skade utført av leigetakarar eller deira gjester
Vasskade
- gjeld berre om du har ein vasstoppar som reduserte vassskaden
inntil 6.000 kroner lågare enn valt eigenandel
Har du allereie husforsikring? Du kan sjekke kva din eigenandel er ved å logge inn til «mine forsikringar». Har du spørsmål eller ønsker å endre eigenandelen, kan du kontakte oss så hjelper vi deg.
Aldersfrådrag ved erstatning (hus og hytte) Ved skade som følge av lynnedslag, spenningsfeil på nettet, brot på leidningar/utstyr eller annan tilfeldig og brå skade, gjerast det frådrag på grunn av alder. Dette gjeld mellom anna fastmontert utstyr i bustaden:
Fastmontert utstyr
Frådragsfrie år
Frådrag per påbegynt år (maks 80 %)
Utvendige leidningar av anna materiale enn plast
20 år
5 %
Bunnleidningar av anna materiale enn plast – leidningar som ligg i grunnen under huset
20 år
5 %
Tankar og kummar av anna materiale enn plast/glasfiber
20 år
5 %
Sjø- og jordvarmeledning
20 år
5 %
Basseng/boblebad
5 år
10 %
Berg- og jordvarmepumpe
7 år
10 %
Luft til luft varmepumpe og luft til væskevarmepumpe
5 år
10 %
Varmtvassbehaldarar, vasspumper og liknande
5 år
5 %
Varmekablar og annan innretning for oppvarming og nedkjøling
Har du toppdekninga for husforsikring eller hytteforsikring dekker forsikringa følgeskadar etter handverkarfeil dersom skaden oppstår innan 10 år etter at arbeidet vart utført. Arbeidet må vere utført av godkjent/autorisert handverkar eller entreprenørbedrift. Har du standard-dekninga er du dessverre ikkje dekt.
Handverkaren er i utgangspunktet ansvarleg for å rette opp i eventuelle feil og utbetre følgeskade etter dårleg utført arbeid dersom dette oppstår innanfor 5 år etter at oppdraget blei utført. Det er viktig at du reklamerer så fort som mogleg til handverkaren etter at manglane eller skadane blei oppdaga.
Viss handverkaren likevel ikkje ordnar opp, og det er mindre enn 10 år sidan arbeidet vart gjort, vil toppforsikringa vår erstatte følgeskadane. Reparasjonen av sjølve feilen/mangelen må du betale for sjølv. Ved følgeskade på våtrom vil reparasjon av feilen/mangelen òg vere dekt under visse føresetnader - som står beskrive i vilkår.
Kontakt oss
Ring oss på (+47 915) 02300 så fort som mogleg dersom du treng hjelp. Vi gir deg praktiske råd om du treng det. Du kan også melde skaden på nett, dersom det ikkje hastar. Ikkje begynn med reparasjonar før du har kontakta oss. Vi vil hjelpe deg med det.
Kva skjer så? Ved små skader på hus, kan vi som oftast behandle saka ganske raskt. Det er mogleg vi ber deg om å sende bilete av skaden. Ved større skadar sender vi ein takstinspektør eller handverkar til deg for å taksere skadene.
Ja, både standard og toppdekningane våre for hus- og hytteforsikringene dekker termisk brott i vindauget.
Kva er termisk brott? Termisk brott refererer til ein form for brott eller skade som oppstår i glaset som følgje av temperaturforskjellar eller termiske spenningar.
Når eit vindauge vert utsett for store temperaturvariasjonar, kan det utvide eller trekke seg saman. Dersom desse termiske endringane ikkje vert utjamna likt over heile vindaugsflata, kan det oppstå indre spenningar i materialet. Når vindauget ikkje kan motstå desse spenningane, kan det føre til at glaset sprekk. Dette kallast eit termisk brott. Termiske brott kan også oppstå i andre materialar med låg termisk motstand, som keramikk eller betong.
Eit vanleg eksempel på termisk brott er når eit vindauge med glas vert utsett for sterkt sollys. Sola varmast opp glaset ujevnt, fordi den eine sida av glaset blir meir oppvarma enn den andre. Dette созда термические напряжения, som igjen kan føre til at glaset sprekkar.
For å unngå termisk brot har du eit par førebyggjande tips:
Opne vindauga som blir utsett for mykje direkte sollys. Då er dei mindre utsett for spenning.
Bruk markiser for å blokkere direkte sollys og redusere varmebelastninga på glaset.
Vurder å installere vindusfilm eller vindusbeskyttelse som kan bidra til å fordele varmen i glaset jamnare.
Flytt utemøblar eller andre ting som står og skuggar for delar av vindauga, då desse kan bidra til ujevn varmefordeling i vinduet.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn ei gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Vel minst eit av alternativa",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjer eit val i nedtrekkslista.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Vel eit alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn eit gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fyllast ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn eit gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn eit gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn eit gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn eit gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn eit gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis meir informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgjevar",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgåve som ventar på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgåver som ventar på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgåver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikkje no",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "ei",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din førespurnad",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 teikn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tal.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Vel land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for",
"MODAL_CLOSE": "Lukk",
"SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du kome rett til",
"SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gong?",
"SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, hugs banken min",
"SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikkje no",
"SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal sleppe å velje bank kvar gong, bruker vi funksjonelle informasjonskapslar som lagrar korleis du bruker nettsidene og kva innstillingar du har gjort."
}