Kva gjer eg ved lynnedslag?

Før lynet slår ned

  1. Unngå å bade under torevêr. Når lyn treffer vatn, kan det sende ein kraftig straum gjennom vatnet. Dropp også bading i badekar, då lynet kan følgje vassrøyra i huset.
  2. Bilen og huset kan vere sikre plassar å opphalde seg under torevêr. Karosseriet fungerer som ein beskyttelse mot lynnedslag. Betongbygningar er også tryggare enn trehus.
  3. Unngå å søke ly under høge tre. Lynet har større sjanse for å slå ned i høgare objekt i landskapet. Våte kle kan faktisk hjelpe, då vatnet kan leda lynet rundt kroppen i staden for gjennom den.
  4. Hald deg unna opne sletter og unngå å bruke metallobjekt som golfkøller eller paraplyer. Metall kan tiltrekke lynet.
  5. Bruk mobilen berre når den ikkje er kobla til laderen. Lynnedslag kan følge elektriske kablar og kan skade både deg og mobilen dersom lynet slår ned i nærområdet.
  6. Koble frå elektrisk utstyr som du er bekymra for. Ver oppmerksom på at elektriske apparat kan bli skada av overspenningar som følge av lynnedslag i nærområdet, sjølv om lynet ikkje treffer direkte. Drar du ut stikkontakten frå apparat som TV-utstyr, kjøkkenmaskiner, støvsugar o.l. vil det beskytte dei. Dette inkluderer også internettkabelen. For ekstra beskyttelse, vurder å installere overspenningsvern i heimen din dersom du ikkje allereie har dette. Dette vil redusere risikoen for skadar på elektriske apparat under torevêr.
  7. Har du elbil er det anbefalt at du droppar å lade når det lynar. Det held ikkje berre å avbryte ladinga med app eller knapp, men du bør fysisk koble elbilen frå ladeboksen.

Les: Dekker innbuforsikringa lynnedslag?

 

Etter lynet har slått ned

1: Ver varsam

  • Ikkje sjekk skaden før uvêret har passert!
  • Viss lynet har slått ut det elektriske anlegget, sjå etter om det kan vere ulmebrann. Sjekk og lukt etter røyk.
  • Ikkje begynn med reparasjon på eiga hand – kontakt oss.
     

2: Dokumenter skaden
For å hjelpe deg er dette relevant for oss:

  • Sjekk kva det kostar å reparere skaden, og få ei stadfesting på dette frå reparatør. Gjer dette før du kontaktar oss.
  • Kvitteringar for øydelagde apparat.
     

3: Kontakt oss
Fortell oss om kva som har skjedd. Vi vurderer om vi må sende ein takstinspektør.
 

4: Kva skjer etterpå?
Har du all naudsynt dokumentasjon tilgjengeleg når du kontaktar oss, blir vi som oftast einige i første telefonsamtale.

 

Greitt å vite

Ein lynavleiar avgrensar skaden på huset ditt viss det skulle slå ned. Trekk ut kontaktar under torevêr og når du reiser bort på ferie.


{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn ei gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Vel minst eit av alternativa", "DROPDOWN_ERROR": "Gjer eit val i nedtrekkslista.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Vel eit alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn eit gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fyllast ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn eit gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn eit gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn eit gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn eit gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn eit gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis meir informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgjevar", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgåve som ventar på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgåver som ventar på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgåver", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikkje no", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "ei", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din førespurnad", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 teikn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tal.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Vel land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du kome rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gong?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, hugs banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikkje no", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal sleppe å velje bank kvar gong, bruker vi funksjonelle informasjonskapslar som lagrar korleis du bruker nettsidene og kva innstillingar du har gjort." }