Hvis eit forsinka fly skapar meirutgifter har du krav på kompensasjon. Ta vare på kvitteringar på utlegg, billettar og bekrefting på flyforsinkelsen.
Forsinka fly?
Kompensasjon ved forsinka fly
Hvis flyet er forsinka har du krav på kompensasjon. De vanlegaste grunnane til forsinkelse er tekniske problem, sjukdom blant kabinpersonalet, dårlege værforhold eller streik. Erstatninga frå flyselskapet avhenger av grunnen til forsinkelsen, lengd på reisa og kor lenge flyet er forsinka. Ta først kontakt med flyselskap, hotell eller annan reisearrangør, for å sjå kva dei betalar deg tilbake for reisa di.
De fleste flyselskap har eige skjema for kompensasjon og refusjon:
Reiseforsikringen dekkjer det du ikkje får igjen frå flyselskapet og andre reiseselskaper.
Mista fly på grunn av forsinking
Kontakt fly-, tog- eller busselskapet som er årsaka til at du ikkje rakk flyet. Medfører forsinkinga meirutgifter for å innhente fastlagd reiserute, kan vi dekke det du ikkje får erstatta frå flyselskapet/transportselskapet. Ta vare på kvitteringar på utlegg, billettar og bekrefting på forsinka transport.
Kontakt oss for erstatning når du kjem heim eller dersom du treng hjelp.
Selvforskyldt forsinkelse?
Er du sjølv skuld i forsinkinga som gjorde at du mista flyet, er du dessverre ikkje dekka av reiseforsikring. Då anbefalar vi å sjekke med flyselskapet eller reisearrangøren.
Kansellert eller innstilt fly?
Har flyselskapet eller reiseoperatøren kansellert eller innstilt reisen din? Då har du krav på å anten få tilbakebetalt heile beløpet du har betalt for reisen, eller få ombooking til eit tidspunkt du vel selv. Krav om kompensasjon må du sjølv rette mot flyselskapet eller reiseoperatøren.
SmartDelay+
Registrere deg minst 2 timar før neste flyavgang, så vil du og reisefølge ditt få fri tilgang til flyplassen sin lounge eller ein utbetaling – hvis flyet ditt blir forsinket med meir enn 1 time.
Forsinka fly, eller forsinka til flyet?
Blant Norges beste på skadeoppgjer
*Tusen takk til alle våre kundar! Vi blei kundefavoritt 2023 og er samla sett blant Norge sine beste på skadeoppgjer ifølge Bytt.no. Vårt forsikringsselskap Fremtind kjem best ut på både skadeoppgjer, kundeservice og kundetilfredsheit for ei rekke forsikringar, blant 21 andre forsikringsselskap.
Les om våre best i test utmerkingar
Kva lurer andre på?
Viss bagasjen din er meir enn 4 timar forseinka ved utreise, får du erstatning. Er du på jobbreise vert nødvendige utgifter dekka uansett kor kort tid bagasjen er forseinka. Forseinka bagasje ved heimreise er ikkje dekka av reiseforsikring.
Dette skal du gjere viss bagasjen din er forseinka ved utreise:
1: Meld frå til flyselskapet
- Oppsøk skranken til flyselskapet for å melde ifrå.
- Få ein stadfesting på forseinkinga – ein såkalla PIR-rapport.
2: Kjøp det du treng
Blir bagasjen meir enn fire timar forseinka etter ankomst, kan du handle det nødvendige av klede og toalettsaker for inntil 5.000 kroner per person. Gjeld berre ved utreise. Vi dekkar ikkje utgifter til ting du kjøper etter at bagasjen er tilbake. Dette dekkar òg eventuell leige av nødvendig barnevogn/sykkel/ski eller anna sportsutstyr.
Hugs å ta vare på kvitteringane og bagasjetaggen.
3: Kontakt forsikringsselskapet
Meld saka til Fremtind Forsikring for erstatning, innan 1 år frå hendinga. Du kan alltid ringe viss du treng praktisk og umiddelbar hjelp – (+47 915) 02300.
Sjå også
Reiseforsikring dekker ikkje kostnadar til overnatting, avbestilling, transport, forsinkingar eller andre utgifter knytt til streik. Det utelukkar ikkje at du kan ha rett på kompensasjon.
Streik flyselskapet
Dersom det er streik i flyselskapet ditt, kan flygingar anten bli innstilte eller forsinka. Ved streik har du ei rekke rettar og krav som du kan rette mot flyselskapet ditt. Dersom det ser ut til at flyginga di står i fare for å bli ramma av streik, er det viktig at du ikkje avbestiller reisa sjølv. Avbestiller du sjølv har du nemleg ikkje krav på refusjon, noko du har om du ventar til flyet blir innstilt.
Vi anbefaler deg å ta kontakt med flyselskapet, så vil dei hjelpe deg:
Er flyet ditt innstilt, har du krav på:
- mat og overnatting viss du treng det
- å få pengane tilbake eller endre reiserute
Er flyet ditt forsinka, har du krav på:
- Meir enn 2 timer: mat og overnatting viss du treng det.
- Meir enn 5 timer: få tilbake pengane for reisa viss forsinkinga gjer at du ikkje får reist.
Viss reisa er betalt med kredittkort, og flyselskapet ikkje sørger for at du får fullført reisa, kan du reklamere på kredittkort-transaksjonen. Du kan då ha rett til å få refundert billettprisen.
Streik på flyplassen
Er det streik på sjølve flyplassen er reglane litt annleis, sjå Forbrukarrådet sine nettsider for meir informasjon.
Sjå også
Dekker reiseforsikring konkurs?
Dekker reiseforsikring kansellert fly?
Dekker reiseforsikring forsinka transport?
Kva er SmartDelay+?
Når avgangen er forseinka
- Ta kontakt med transportselskapet – dei kan ofte hjelpe deg der og då.
- Ta vare på kvitteringar på utlegg, billettar og stadfesting på forseinka transport.
- Du treng ikkje å melde hendinga til forsikringsselskapet før
du kjem heim.
Når eg kjem for seint til transporten
- Ta kontakt med fly, tog- eller busselskapet som er årsaka til at du ikkje rakk fram, og be om ei stadfesting på forseinkinga.
- Ta vare på kvitteringar for utlegg, billettar og stadfesting på forseinka transport.
- Kontakt forsikringsselskapet for erstatning når du kjem heim eller viss du treng hjelp.
Viss forseinkinga medfører ei ekstra overnatting eller ekstra reiseutgifter – kan du få dette dekka av forsikringsselskapet.
Har du all nødvendig dokumentasjon tilgjengeleg når du meldar sak til forsikringsselskapet, vil dei ofte avklare saken direkte.
Sjå også
Nei, reiseforsikringane dekkjer ikkje avbestilling av flybillettar, hotell, arrangement eller liknande i samband med ein konkurs.
Pakkereiser kan vere dekkja av Reisegarantifondet så lenge reiseselskapet du kjøpte reisen av er medlem. Sjå liste over alle som er medlem av reisegarantifondet.
Du kan også søkje refusjon dersom du har betalt reisen med kredittkortet ditt. Logg inn i nettbanken og søk om refusjon/reklamasjon for kortet det gjeld, eller ta kontakt med oss.
Les også:
Både reiseforsikringsbeviset og reisekortet ditt finn du ved å logge inn i «mine forsikringar», mobilbanken eller i nettbanken.
Logg inn så kan du laste ned, skrive ut, få det tilsendt på epost eller få tilsendt i posten. Etter du er logga inn finn du reisekortet og informasjon under:
Forsikringsoversikt > Mine forsikringar > Reiseforsikring > Til reisekortet.
Har du enkeltreiseforsikring via Mastercardet ditt finn du reiseforsikringsbeviset under:
Mastercard > Fordelar > Reisefordelar
Sjå også
Kva er europeisk helsetrygdkort, og kor bestiller eg det?
Gjeld forsikringa viss det er reiseråd for landet eg skal til?
Dekker reiseforsikring forsinka fly?
Kva er SmartDelay+?
Kva er Reise SMS?
Det er som hovudregel ingen eigenandel ved bruk av heileårs reiseforsikring.
For reiseforsikringane i kredittkortet er eigenandelen 500 kroner for reisegods og behandling etter ulykke. Skal det gjerast aldersfrådrag på reisegods, gjerast dette før eigenandelen trekkast.
Aldersfrådrag ved erstatning
For nokre gjenstandar som er kjøpt nye er det aldersfrådrag ved erstatning:
Gjenstand |
Frådragsfrie år |
Frådrag per påbegynte år (maks 80 %) |
Mobiltelefon | 1: | 20 % |
Elektronisk utstyr med tilbehør | 1: | 10 % |
Sykkel | 3: | 20 % |
Briller | 1: | 10 % |
Det er greitt å vite at andre gjenstandar blir erstatta med marknadspris, gjenanskaffingspris eller omsetningsverdi som brukt - avhengig av type gjenstand. Det kan òg vere makserstatning eller andre avgrensingar. For detaljar, sjå vilkår.
Sjå også