ein kjøpar får overlevert bilnøklar frå ein som har selt bilen sin privat

TIPS OG RÅD

Selje bil privat

Det kan lønne seg å selje bilen privat. Då er det ingen som skal ha provisjon, og du står igjen med heile salssummen sjølv. Her er ein steg for steg liste for deg som sel bilen sjølv.

1. Finn riktig pris på min bil

Ingen veit nøyaktig kva pris ein bruktbil blir selt for til slutt. Riktig pris avheng av kor mange tilsvarande bilar som ligg ute til sals og kor mange det er som har lyst til å kjøpe denne typen bil.

Finn.no har ei fin teneste der du kan legge inn registreringsnummer og få opp pristips på bilen din. Då kan du sjå kva liknande bilar går for basert på modell og total køyrelengde. Då får du eit godt utgangspunkt i kva som er riktig pris for bilen. 

Du må sjølv avgjere om kosmetisk og teknisk tilstand, og utstyr vil vere med på å trekke prisen opp eller ned.

2. Klargjere bil for sal

Det er ein fordel om bilen er rein og pen når du tek bilete. Kanskje er det verdt å polere den også, før du knipsar bilete? Ta mange bilete av bilen, og få med detaljer. Er ein interessert i ein bil ønsker ein mest mogleg informasjon om bilen, så hugs at «eit bilete seier meir enn tusen ord».

Tenk på målgruppa når du tek bilete. Er det ein familiebil er kanskje kjøparane mest interesserte i sikkerheitsfunksjonane og kor stort bagasjerommet er? Er det ein sportsbil er kanskje interiøret, lakken og felgane viktigare?

Det finst også mykje informasjon om bilen din som eit bilete ikkje kan gi. Det er ikkje alltid lett å vite kva som bør vere med i ein annonse. Då kan det vere lurt å sjå på annonseplassar kva opplysningar som blir tatt med for tilsvarande bilar. Hugs også at mange annonseplassar innhentar mange av opplysningane automatisk når du annonserer bilen.

Statens vegvesen har for øvrig ei gratis teneste som gir deg mykje informasjon om bilen. 

3. Hugs opplysningsplikta

Kjøp og sal mellom private regulerast av kjøpslova. Den pålegg deg som sel selen bilen ei opplysningsplikt, og den som kjøper bilen ei undersøkingsplikt. Di opplysningsplikt går lenger enn kjøpar si undersøkingsplikt.

Når du sel bilen privat, har du reklamasjonsansvar i 2 år. Opplysningsplikta handlar om at du som sel pliktar å informere om det du kjenner til. Kjøparen kan klage på:

  • feilopplysning
  • utelatne opplysningar
  • feil som ikkje er ein del av bilen sitt vanlege vedlikehald

Finn fram bilens service-/verkstadshistorikk. Kvitteringar på service og reparasjonar, samt informasjon om bilen er EU-godkjent og neste frist for godkjenning, er viktig informasjon for kjøparen.

Forbrukarrådet mottar ca 10.000 henvendingar om sal av bruktbil kvart år. Du kan potensielt spare deg sjølv for både tid, pengar og bekymringar ved å la ein verkstad gjere ein tilstandsrapport på bilen før du sel. I tillegg vil ei slik vurdering av bilen sannsynlegvis tiltrekke seg fleire moglege kjøparar.

Bilen seljast "som den er"

Viss du sel bilen med generelle atterhald som "seljast som den er", "som den står" eller "utan garanti", betyr det at bilen seljast med dei feil eller manglar den måtte ha. Men, det betyr ikkje at du som seljar er fritatt for alt ansvar. Kjøparen kan likevel klage viss:

  • Du har gitt feil opplysningar som har betydning for kjøpet.
  • Du har halde tilbake informasjon som har betydning for kjøparen.
  • Bilen din er i vesentleg dårlegare stand enn kjøparen kan forvente (for eksempel ut frå pris, kilometerstand og alder på bilen).

Det kan også vere greitt å vite at mange kjøparar kan bli skeptiske til å kjøpe når annonsen inneheld slike atterhald.

4. Annonsere bil til sals

Med mindre du alt har ein kjøpar til bilen, må du no la verda få vite at bilen din er til sals. Det finst mange stadar du kan annonsere bil til sals. Nokre er gratis og nokre kostar pengar.

Det er ikkje sikkert det held med ein «til sals lapp» i ruta. Derfor kan det lønne seg å legge nokre kroner i annonseringa for å få tilgang til fleire moglege kjøparar.

Før prøvekøyringa

Før nokon kjøper ein bil, ønsker dei fleste å prøvekøyre bilen før dei legg pengane på bordet. Eit par tips før prøvekøyringa startar:

  • Få namn og telefonnummer i forkant, så rekker du å søke opp vedkomande på nettet.
  • Be om å få sjå legitimasjon så du kan sjå at det er same person.
  • Be om telefonnummer og ring nummeret for å sjekke at det går til vedkomande.
  • Ta bilete av førarkort, person som skal prøvekøyre og skiltnummeret på køyretøyet hen kom i.
  • Bli med i bilen under køyreturen, då kan du også svare på spørsmål undervegs.

5. Før prøvekøyringa

Før nokon kjøper ein bil, ønsker dei fleste å prøvekøyre bilen før dei legg pengane på bordet. Her er eit par tips før du tillet prøvekjøring av bilen din:

  • Få namn og telefonnummer i forkant, så rekker du å søke opp vedkomande på nettet.
  • Be om å få sjå legitimasjon så du kan sjå at det er same person.
  • Be om telefonnummer og ring nummeret for å sjekke at det går til vedkomande.
  • Ta bilete av førarkort, person som skal prøvekøyre og skiltnummeret på køyretøyet hen kom i.
  • Bli med i bilen under køyreturen, då kan du også svare på spørsmål undervegs.

6. Skriv salskontrakt

Det er viktig at de skriv salskontrakt, også der det gjeld sal til vener eller familie. Salskontrakta er det viktigaste dokumentet du har dersom det skulle oppstå usemje eller tvist i etterkant av salet.

Forbrukarrådet har ein veldig god salsavtale for bil – både ein digital avtale og ein avtale i PDF som du kan laste ned.

7. Betaling og heftelsar

Du og kjøpar er no einige om ein sum som skal betalast for bilen. 

Viss du har eit billån med sikkerheit/pant i bilen, vil det bety at bilen har ein heftelse. Heftelsen er knytt til registreringsnummeret og ikkje eigaren – sjekk her om bilen har heftelsar. Det er difor viktig for deg som skal selje bilen, å fjerne heftelsen for å trygge kjøparen om at hen ikkje overtar denne.

For å få fjerna heftelsen, må du altså nedbetale restgjelda på bilen. Slik gjer du det:

  • Du ber kjøparen innbetale direkte til banken som har heftelsen i bilen. 
  • Er salssummen høgare enn restgjelda, ber du kjøpar om å overføre overskotet direkte til deg. 
  • Viss salssummen ikkje dekker restgjelda på bilen, må du finne ein løysing for å innfri restgjelda. For eksempel kan du ta opp eit usikra lån for å betale resten av billånet. Viss du har bustadlån kan det også vere ein moglegheit å bake inn restlånet i bustadlånet.

8. Send inn salsmelding.

Når kontrakten er signert, betalinga er gjennomført og bilen skal overleverast til kjøparen, må det sendast inn salsmelding til Statens vegvesen. Eig du bilen saman med nokon, må medeigar også godkjenne salsmeldinga. Både kjøpar og seljar kan sende inn salsmeldinga, men begge partar samt medeigar må godkjenne salsmeldinga.

Du treng ikkje sende inn vognkort når du leverer salsmelding på nett. Kjøparen av bilen din vil få tilsendt midlertidig vognkort digitalt, og nye fysiske vognkort (del 1 og del 2) i posten.

9. Kjøpar må ha bilforsikring

Før kjøparen får betalt omregistreringsavgifta, må bilen vere forsikra. Når du sel bilen din vil bilforsikringa automatisk bli avslutta når salsmeldinga er godkjent.

Kjøparen av bilen må no kjøpe ei bilforsikring som inkluderer trafikkforsikringsavgift, for å unngå dagsbøter frå Trafikkforsikringsforeningen.

10. Betale omregistreringsavgift

Når salsmeldinga er godkjent og kjøparen har forsikra bilen, må kjøparen også betale ein omregistreringsavgift til staten før hen kan bruke køyretøyet. Prisane for omregistrering varierer frå type bil og alderen på bilen.

Frå 1. mai 2022 blei også elbilar pålagde å betale omregistreringsavgift.

11. Sei opp og flytt avtalar

No som sjølve handelen er gjennomført er det viktig å hugse på avtalane dine. Har du avtalar som Autopass-bombrikke, parkeringsavtale eller liknande knytta til bilen, må du sjølv seie opp eller flytte desse, så du slepp å betale rekningane til den nye eigaren.

Viktig å hugse!
Det held ikkje å ta ut bombrikka frå bilen, du må anten seie opp avtalen eller endre til ny bil.

Skal du ha ny bil?

Enten du skal kjøpe, lease eller abonnere på bil er det ein del tenester som det kan vere lurt å skaffe seg:

Bombrikke

Ei bombrikke gjer det billegare å passere bomringane og bruke bilferje. Du får også betre kontroll og oversikt på passeringane og bompengane/ferjebillettane du betaler.

Parkeringsavtale

Viss du bur i by eller tettstad og du parkerer gatelangs lønner det seg å ha ein parkeringsavtale (bebuarparkering eller bustadsonenparkering). Det er som regel billegare og enklare enn å betale for kvar gong.

Besøk nettsidene til kommunen din for å lese meir om parkeringstilbodet der du bur.

Ladebrikke/-app

Ei ladebrikke eller -app (for elbil eller hybrid) gjer det enklare og billegare å lade bilen. Brikka/appen koplar seg opp mot eit betalingskort så du slepp å knote med betaling kvar gong du ladar. Her er eit utval operatørar som tilbyr lading, stort sett i heile Norge:

Cashback på heile bilhaldet

Har du kredittkort frå SpareBank 1 og aktiverer tenesta Pengar tilbake, får du cashback kvar gong du bruker kortet. Du får 0,5 % av kjøpesummen tilbake kvar gong du betaler med kredittkortet, og 5 % rente på all opptent bonus du lar stå på bonuskontoen. Bruker du kortet på bensinstasjonar, verkstad, ladestasjonar, dekkhotell eller andre tenester knytt til bilhaldet, blir det fort pengar av sånt!

Kva lurer andre på?


{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn ei gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Vel minst eit av alternativa", "DROPDOWN_ERROR": "Gjer eit val i nedtrekkslista.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Vel eit alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn eit gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fyllast ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn eit gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn eit gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn eit gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn eit gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn eit gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis meir informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgjevar", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgåve som ventar på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgåver som ventar på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgåver", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikkje no", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "ei", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din førespurnad", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 teikn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tal.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Vel land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du kome rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gong?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, hugs banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikkje no", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal sleppe å velje bank kvar gong, bruker vi funksjonelle informasjonskapslar som lagrar korleis du bruker nettsidene og kva innstillingar du har gjort." }