Det å slite økonomisk er ikkje noko du bør sitje med åleine. Viss du ikkje får privatøkonomien til å gå rundt er det viktig at du tar tak i situasjonen. Det er første skritt på vegen til å få økonomien på stell.
Eg treng å ta grep
Viss du merkar at rekningsbunken veks, og at kontoen er tom før lønningsdagen, er det på tide å få litt orden på økonomien:
Skaff deg full oversikt
Set opp eit budsjett, slik at du får full oversikt over alle inntektene og utgiftene dine. Få full oversikt med Økonomien min i mobilbanken.
Sjekk om du kan stramme inn og kutte i det daglege forbruket ditt.
Set opp kontoane dine slik at du skil dagleg forbruk, rekningar og sparing.
Snakk om økonomien med partnaren din, venner og familie. Vêr open om at økonomien er utfordrande.
Dei små lommetjuvane, som kjøpekaffe, vatn på flaske og mat i kantina, blir fort til tusenvis av kroner i løpet av eit år. Du kan får oversikt over forbruket ditt i Min økonomi og samanlikne med tal i SIFO sin forbrukskalkulator, for å sjå der du kan kutta.
Gjer du daglege innkjøp, blir det fort mykje dyrare enn om du handlar éin gong i veka. Gå over til vekehandling og bruk handleliste.
Har du ting du ikkje treng, som du kan selja? Ikkje gløym moglegheitene til å tene pengar.
Opplever du at inkassosakene hopar seg opp, eller slit du med å betala dei faste utgiftene og lånene dine? Det er framleis mogleg å rydde opp, sjølv om du har hamna i økonomisk uføre. Dette kan hjelpe deg ut av problema:
Skal du lykkast med å komme deg ut av det økonomiske uføret, må du erkjenne at du har eit problem og bestemme deg for å gjere noko med det.
Skaff deg så god oversikt over situasjonen som mogleg. Jo meir du veit, jo lettare er det å ta tak.
Vêr open overfor familien. Å halde det hemmeleg gjer ofte situasjonen vanskelegare.
Gjer det vanskeleg for deg sjølv å ta opp lån på impuls. Hos eit kredittopplysningsbyrå kan du registrere ei frivillig kredittsperre, slik at du ikkje kan ta opp usikrede lån. Du kan sjølv fjerne sperra når du ønsker det.
Vi anbefaler at du alltid bruker det offentlege tilbodet om gjeldsrådgiving. Kundane som har knytt seg til ulike private gjeldsrådgivarar har blanda erfaring med dette, og slik hjelp kan vise seg å bli kostbar.
Kontakt kreditorane dine så raskt som mogleg for å vise at du jobbar med ei løysing, og for å hindra at du held fram med å få nye kostnader i den perioden du treng for å komme fram til ei løysing.
Start på tvers av alle kreditorane. Ikkje prioriter løysingar for dei kreditorane som er hissigast i krav, utan at du ser at det er mogleg å finne ei totalløysing for heile gjelda di. Alle kreditorar må behandlast likt, med same rente, og få same informasjon av deg.
Vêr open om kva du har å rutta med, og send alle kreditorar ei oversikt over månadsøkonomien din og totallista over kreditorar. Har du ei oversikt over betalingsevna di (inntekta di minus forbruks- og bustadutgifter) per månad, eller moglegheit til å auke inntekta di ved å til dømes selja ein bil eller andre verdisaker, er dei fleste kreditorar villig til å inngå betalingsavtalar med deg.
Vêr òg konkret når du foreslår kva delbetalingar du kan gjera på gjelda framover. Erfaringa vår er at dei fleste kreditorar som ikkje har pant i bil eller bustad, strekker seg langt for å finne ei betalingsordning med deg.
Har du fleire smålån eller kredittkortgjeld fleire stader, kan det lønne seg å samle desse i eitt lånn. Det gir færre gebyr og betre oversikt.
Du kan bruke eit referansebudsjett for normalt forbruk for å sjå om du kan spare eller kutte noko i det daglege forbruket ditt.
Du kan òg vurdera kva moglegheiter du har til å auke inntektene dine. Kan du forhandle på lønna di? Har du noko du kan selje, som til dømes bil, teknologi eller andre verdigjenstandar? Alle moner drar!
Vi er her – bruk oss. Viss du ikkje får betalt rekningane dine, og du ikkje klarer å løyse det på eigenhånd, bør du kontakte oss så tidleg som mogleg. Då blir det enklare for rådgjevarane våre å finne gode løysingar for deg.
Vi kan mellom anna:
hjelpe deg med å få oversikt over økonomien.
sjå om du kan få avdragsfridom, betalingsutsetjing eller gjere endringar på lånet.
undersøke moglegheitene for refinansiering.
skaffa oversikt over forsikringane dine, og kva grep du eventuelt kan ta her.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn ei gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Vel minst eit av alternativa",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjer eit val i nedtrekkslista.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Vel eit alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn eit gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fyllast ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn eit gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn eit gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn eit gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn eit gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn eit gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis meir informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgjevar",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgåve som ventar på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgåver som ventar på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgåver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikkje no",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "ei",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din førespurnad",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 teikn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tal.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Vel land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for",
"MODAL_CLOSE": "Lukk",
"SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du kome rett til",
"SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gong?",
"SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, hugs banken min",
"SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikkje no",
"SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal sleppe å velje bank kvar gong, bruker vi funksjonelle informasjonskapslar som lagrar korleis du bruker nettsidene og kva innstillingar du har gjort."
}