Fakturasvindel

Fakturasvindel er eit svindelforsøk der du blir lurt til å betale ein falsk faktura, som verkar ekte. Denne typen svindel utnyttar folk sin tillit til veletablerte selskap eller anerkjente leverandørar.

faktura Illustrasjon.

Kjenneteikn

Det kan vere vanskeleg å skilje ein falsk faktura frå ein ekte, då svindlarane ofte etterliknar ekte fakturaer til minste detalj med korrekt selskapsnamn og logo. Betalingsinformasjonen kan verke riktig, men svindlarane prøver å lure deg til å betale inn beløpet til sitt eige kontonummer.

Typiske kjenneteikn:

  • Du får ei rekning for noko du ikkje har bestilt eller mottatt.
  • Du får ein e-post som seier at det er problem med faktureringa, og ber deg om å oppdatere betalingsinformasjonen med ein gong.
  • Du blir informert om at du har betalt ei rekning to gonger, og blir bedt om å logge inn på ei (falsk) nettside for å få tilbake pengane.
  • Du får beskjed om at det manglar informasjon om deg for å kunne betale rekninga di. For å unngå å få abonnementet stengt, blir du bedt om å logge inn og betale innan kort tid.
  • Du blir varsla om at mobilabonnementet ditt vil bli avslutta. Svindelen går ut på at du må rette opp ein feil innan kort tid for å behalde abonnementet ditt.
  • Denne typen svindel kan ramme både enkeltpersonar og bedrifter.

 

Fakturasvindel på jobb

Svindlarar ser ofte etter tilsette med økonomisk ansvar og fullmakter. Det er også vanleg å kombinere fakturasvindel med direktørsvindel. Dette vil seie at det ser ut som om den falske førespurnaden kjem frå sjefen din, som ber deg om å gjennomføre ein hastetransaksjon, betale ein falsk faktura eller å endre kontonummer på ein eksisterande faktura.

Nokon som betaler ei rekning i mobilbanken. Foto.

Slik unngår du å bli lurt

For å unngå å bli lurt er det viktig å vere på vakt kvar gong du får ei rekning. Her er nokre nyttige tips for å verne deg sjølv:

  • Dobbeltsjekk alltid fakturaer nøye. Sjå etter feil, som feilaktig beløp eller selskapsnamn.
  • Viss du får to fakturaer for det same beløpet kort tid etter kvarandre, sjå etter kva som skil dei to fakturaene frå kvarandre. Ta kontakt med leverandøren for å bekrefte at endringa stemmer. Dette bør du gjere på ein annan kanal enn der du fekk fakturaen.
  • Ver forsiktig med å gi ut personleg eller bedriftsinformasjon til ukjente kjelder.
  • Bruk sikre betalingsmetodar og sjekk bankinformasjonen nøye før du betaler.
  • Stadfest alltid med riktig person eller avdeling viss du er usikker på ein faktura.
  • Ei bedrift bør òg vurdere å innføre dobbel godkjenning av betalingar i nettbanken. Då sikrar ein at betalingane er kontrollerte av to tilsette før beløpet går til utbetaling.
  • Ferietid er høgsesong for fakturasvindel retta mot bedrifter! Dersom du får ein faktura du er usikker på, ikkje godkjenn for å "få den unna", men bruk tid på å sjekka den opp. Frå bedrifta si side er det viktig med grundig opplæring og rutinar for fakturering.

Har du allereie betalt fakturaen?

  • Ta kontakt med banken (og politiet) så raskt som mogleg! Handlar du raskt, kan vi kanskje stoppe overføringa.
{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn ei gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Vel minst eit av alternativa", "DROPDOWN_ERROR": "Gjer eit val i nedtrekkslista.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Vel eit alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn eit gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fyllast ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn eit gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn eit gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn eit gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn eit gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn eit gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis meir informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgjevar", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgåve som ventar på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgåver som ventar på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgåver", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikkje no", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "ei", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din førespurnad", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 teikn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tal.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Vel land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du kome rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gong?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, hugs banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikkje no", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal sleppe å velje bank kvar gong, bruker vi funksjonelle informasjonskapslar som lagrar korleis du bruker nettsidene og kva innstillingar du har gjort." }