Tips og råd
Avtalegiro og eFaktura
Med Avtalegiro og eFaktura slepp du å få papirfakturaer i postkassa.
Med Avtalegiro og eFaktura slepp du å få papirfakturaer i postkassa.
Har du Avtalegiro i ein annan bank, og ønsker å samle alt hos oss? Tidlegare kunne det vere tungvint og tidkrevjande å flytte Avtalegiro, men no gjer du det enkelt på 1-2-3!
Alt du treng å gjere er å samtykke til at vi kan hente og flytte avtalane for deg. Resten ordnar vi – heilt gratis sjølvsagt.
Gå inn i mobilbanken eller nettbanken og vel Innstillingar og Betaling. Der må du aktivere valet Tillat eFaktura. Når det er gjort, vil du få eFaktura frå alle betalingsmottakarar som tilbyr det.
Under Betaling og eFaktura kan du velje Avsendarar for å sjå kva for nokre av betalingsmottakarane dine som tilbyr eFaktura. Her kan du også blokkere mottakarar som du ikkje ønsker skal sende deg rekninga på eFaktura.
Det kan du gjere på to måtar:
1. Når du betaler ei rekning til nokon som tilbyr Avtalegiro, får du automatisk spørsmål om du ønsker Avtalegiro. Svar ja for å opprette ein avtale.
2. Trykk på knappen under for å opprette Avtalegiro. Alt du treng er kontonummer og KID til mottakar.
NB: Når du lagar ein ny Avtalegiro kan det ta inntil 4-6 veker før denne er aktiv. I denne perioden kan du derfor oppleve å få rekning i posten. Denne må du betale på vanleg måte. Så fort Avtalegiroen er aktiv vil betalingsmottakar slutte å sende deg rekningar på papir.
No kan du flytte Avtalegiro på sekundet! Alt du treng å gjere er å samtykke til at vi kan hente og flytte avtalane for deg. Resten ordnar vi – heilt gratis sjølvsagt.
Deretter gjer du følgjande:
Dersom du har Avtalegiroar som ligg til forfall vil desse også bli flytta til SpareBank 1 og fjerna hos banken du flyttar frå.
Avtalane vil bli synlege i nettbank og mobilbank umiddelbart.
Etter at du har godkjent ein eFaktura-betaling kan du endre eller slette den i forfallsregisteret fram til forfallsdato.
Vil du endre kva konto som står som standard frå-konto gjer du dette under Innstillingar - Betaling - Forhandsutfylt frå-konto.
Viss du har eFaktura kombinert med Avtalegiro kan du velje trekk-konto på sjølve Avtalegiro-avtalen. Gå inn på Betaling - Avtalegiro, bla deg ned til Mine avtaler og klikk på den avtalen du ønsker å endre frå-konto på.
Viss du ikkje vil få eFaktura frå denne bedrifta lenger kan du blokkere mottakaren i nettbank og mobilbank under eFaktura - Avsendarar.
Du kan endre trekkonto eller månadleg beløpsgrense for den enkelte Avtalegiroen i mobilbank eller nettbank uunder Betaling - Avtalegiro.
Forfallsdato på Avtalegiroen er noko du avtaler med betalingsmottakaren. Ta derfor kontakt med den du betaler til for å endre den faste betalingsdatoen. Viss du berre vil endre på ei enkelt betaling kan du gjere det under Forfall.
Du kan slette ein Avtalegiro-avtale i mobilbank eller nettbank under Betaling - Avtalegiro.
Viss det er ei enkelt rekning som ikkje skal betalast kan du stoppe denne under Forfall. Når den er stoppa vil den etter ei stund bli sletta av seg sjølv.
Nei, du må godkjenne eFakturaer før dei blir betalt.
Viss du ønsker at eFakturaen skal bli trekt automatisk frå konto, kan du velje å opprette ein Avtalegiro. Då blir rekninga betalt frå konto på forfallsdato, og du får fakturaen tilgjengeleg som ein eFaktura i nettbanken din.
Sjå også
Avtalegiro og eFaktura
Den vanlegaste grunnen til at betalinga ikkje har gått gjennom er fordi den månadlege beløpsgrensa på avtalen er for låg. Denne grensa er noko du vel sjølv når du lagar ny Avtalegiro-avtale i mobilbank eller nettbank. Du kan endre grensa når du vil under Betaling – Avtalegiro.
Når du har justert opp beløpsgrensa kan du starte den stoppa betalinga igjen under Forfall.
Det er fordi alle bankane hentar informasjon frå eit felles avtaleregister. Ein eFaktura er knytt til fødselsnummeret ditt og er synleg i alle bankane du bruker.
Når eFakturaen er betalt, finn du informasjon om betalinga i den nettbanken du har betalt den i.
Viss du slettar ein eFaktura i ein annan bank, vil den også bli sletta hos oss.
Ja, du kan både gi og få tilgong til eFaktura på vegner av andre. Dette gjer du i mobilbanken eller nettbanken under Innstillingar – Betaling – eFaktura og Del tilgong.
Deling av eFaktura kan vera praktisk. Du kan la ein annan person motta, administrere og godkjenne eFaktura på dine vegner, eller du kan godkjenne eFaktura på vegner av nokon andre.
Du vel sjølv om du vil dele alle dine eFakturaer, eller berre nokre utvalde. Den du gir tilgong til må vere kunde i same bank som deg.
Du kan samanlikne prisane våre med prisar frå andre selskap på Finansportalen.no