Ved kjærleikssvindel lurer svindlaren deg til å tru at du er i eit romantisk forhold. I verkelegheita er det berre pengane dine, eller sensitiv informasjon, dei er ute etter. Det kan verr vanskeleg å forstå at du blir utsett for ein slik svindel.
Såkalla kjærleikssvindel er at ein svindlar innleier, eller forsøker å innleie, eit forhold med deg på nett. Etter kvart ber svindlaren om pengar for komme seg ut av ein vanskeleg situasjon eller bestille ein flybillett. Nokre gonger ber dei om eit lån som straks skal betalast tilbake. Som regel har ein aldri møttest, og plutseleg forsvinn svindlaren i lause lufta, medan pengane er borte for godt.
Typiske kjenneteikn:
Du får ein førespurnad frå ein person du ikkje kjenner i sosiale medium eller ein møteplass på internett.
Personen utgir seg for å ha ein viktig jobb eller eit oppdrag i utlandet, og treng etter noko tid hjelp med å overføre pengar til «oppdraget».
Spørsmålet om pengar spelar enten på kjensler, å dele gevinst, eller hastverk, til dømes at det hastar med å overføre pengane innan ein tidsfrist.
Samtalen føregår på sosiale medium og flyttar seg så over til e-post eller meldingsapper. Som oftast møter du aldri personen i verkelegheita.
Kvinner og menn blir svindla ulikt
Stadig fleire blir utsett for kjærleikssvindel. Dei fleste er kvinner i starten av 60-åra, men svindelen kan ramme alle aldersgrupper og kjønn.
Kvinnelege offer for kjærleikssvindel blir lokka av svindlarar som let som dei er velståande og lovar ei lykkeleg framtid. Menn blir lurt av svindlarar som framstiller seg som sårbare og ber om hjelp.
Meir avanserte svindelmetodar
Ny teknologi gjer det endå lettare enn før å bli utsett for svindel. Deepfake-teknologi, som gir moglegheit for produksjon av falske videoar og lydklipp, har blitt ein av dei vanlegaste metodane som blir brukte. I tillegg kan kunstig intelligens generere realistiske bilete av personar som ikkje eingong eksisterer.
«Marit» trudde ho hjelpte kjærasten sin. I staden blei ho svindla for fleire hundre tusen kroner.
Les historia om ei heilt vanleg kvinne i 40-åra, som plutseleg blei svindla for 400.000 kroner. Vi har kalla henne Marit, slik at ho får vere anonym.
Ver på vakt kvar gong ein ukjend person tar kontakt med deg – enten det er på sosiale medium, datingsider, e-post eller telefon.
Sjekk om personen som tar kontakt med deg har eit ekte nærvær på sosiale medium, eller om det er mogleg å finne informasjon om personen på nettet.
Ver forsiktig med å dele informasjon om deg sjølv på internett og i sosiale medium. Gi aldri frå deg kontoinformasjon, BankID-kodar, stadfestingar i eingongskodeapp, passord eller kopi av legitimasjon.
Si nei når nokon spør deg om å overføre pengar raskt, og ikkje betal pengar til folk eller bedrifter du ikkje kjenner eller veit kva er.
Ver skeptisk til å få og overføre pengar frå ukjente personar eller folk du ikkje har møtt i verkelegheita, som ein «jobb», «teneste» eller eit «oppdrag».
Ver oppmerksam på faresignal, som at personen ber om pengar eller om å flytte kommunikasjonen bort frå datingsida eller appen.
Mistenker du at du er utsett for kjærleikssvindel, snakk med venner og familie og kontakt banken umiddelbart.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn ei gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Vel minst eit av alternativa",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjer eit val i nedtrekkslista.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Vel eit alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn eit gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fyllast ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn eit gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn eit gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn eit gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn eit gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn eit gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis meir informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgjevar",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgåve som ventar på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgåver som ventar på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgåver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikkje no",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "ei",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din førespurnad",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 teikn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tal.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Vel land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for",
"MODAL_CLOSE": "Lukk",
"SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du kome rett til",
"SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gong?",
"SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, hugs banken min",
"SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikkje no",
"SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal sleppe å velje bank kvar gong, bruker vi funksjonelle informasjonskapslar som lagrar korleis du bruker nettsidene og kva innstillingar du har gjort."
}