Avbrotsforsikring
(driftstapforsikring)
Skade på bygningar eller eigedelar kan gjere at drifta vert redusert eller i verste fall stoppar heilt opp. Dette kan få store økonomiske konsekvensar for bedrifta.
(driftstapforsikring)
Skade på bygningar eller eigedelar kan gjere at drifta vert redusert eller i verste fall stoppar heilt opp. Dette kan få store økonomiske konsekvensar for bedrifta.
Avbrotsforsikringane dekkjer tap som skuldast avbrot og driftsstans etter erstatningsmessig skade på eigedelar eller næringsbygg.
Når ei bedrift får avbrot i produksjonen eller varer går tapt grunna skade på eigedelar eller bygg, sørger forsikringane for at driftsresultatet oppretthaldast.
Oversikta er forenkla. Sjå vilkår for detaljar.
Dekningar | ||
---|---|---|
Skade | Dekkes av Topp | |
Tjuveri | Dekkes av Topp | |
Lønn til tilsette | Dekkes av Topp | |
Skade hos leverandør/kunde | Dekkes av Topp | |
Maskinskade | Dekkes av Topp | |
Tilleggsforsikringar | ||
Lønn til tilsette - Utover 14 dagar | Dekkes av Topp | |
Leverandør/kunde - Heile verda | Dekkes av Topp | |
Leverandør/kunde - Auka sum | Dekkes av Topp |
Har bedrifta di eigedomsforsikring og/eller ein bygningforsikring hjå oss kan du kjøpe avbrotsforsikring som ei tilleggsforsikring til denne. Har du standard eigedomsforsikring kan du berre kjøpe standard avbrotsforsikring osb.
Forsikringane tilpassast ditt behov og kan dekke ei rekke skader og andre plutselege og uforutsette hendingar.
Har du allereie avbrotstap-/driftstapsforsikring hjå oss, må du logge inn og laste ned vilkåra som gjeld for bedrifta di.
Nedanfor kan du laste ned standardvilkåra som er utgangspunktet om du kjøper forsikring i dag. Det er viktig å vit at du får skreddarsydd forsikringsavtalen og vilkåra etter bedrifta sine behov.
Vareforsikring blir tilbydd i hovudsak i to variantar. Varer på lager blir forsikra med ei varelagerforsikring, medan varer som sendast kan bli forsikra med transportforsikring eller godsansvarsforsikring.
Forsikring av varelager
Hvis du for eksempel driv innan varehandel, kan du forsikre varebehaldninga di med ein lausøyreforsikring (også kalla bedrifta si innbuforsikring eller eigedomsforsikring). Du kan velje mellom Brann, Standard eller Topp, og du kan tilpasse forsikringa til bedrifta sitt behov, med tilleggsforsikringar for eksempelvis frysevarer, kjølevarer, tank osv. Du kan også forsikre auka av varebehaldninga i delar av året – for eksempel i samband med sommarferien, jul og påske.
Les meir om lausøyreforsikring.
Forsikring av varer som blir transporterte
Om du fraktar eigne varer, tilbyr vi transportforsikring. Vi tilbyr både transportforsikring av enkeltforsendingar og årsavtalar, avhengig av ditt behov. Dekker økonomisk tap viss varer blir skada eller borte under transport. Forsikring kan utvidast til å òg dekke avbrotstap, termoklausul og vrakfjerning.
Les meir om transportforsikring.
Om du fraktar andre sine varer og har forsikra lastebilen hos oss, tilbyr vi godsansvarsforsikring. Godsansvarsforsikringa dekker det rettslege ansvaret som eigar av køyretøyet eller sjåfør har for skade på varer og gods, samt forsinka leveranse. Erstatningsberekninga følger reglane i lov om vegfraktlova.
Les meir om godsansvarsforsikring.
Ein skade kan forsinke overtakinga så mykje at byggherren ikkje kjem i gang med produksjonen eller ikkje får dei leigeinntektene dei skal ha.
Advance loss of profit (ALOP) er ei tilleggsdekning til entreprenørforsikringa. Denne dekker byggherrens avbrotstap, etter at det har oppstått skader som er dekka av entreprenørforsikringa (prosjektforsikring).
Eigenandelen er avbrotstapet i karenstida. Karenstida blir avtalt ved kjøp av forsikringa og byrjar samtidig med ansvarstida. Responsstida byrjar den datoen arbeidet opphavleg skulle ha vore overtatt av byggherren i henhold til avtalt framdriftsplan.
Eksempel på ein skade dekka av advance loss of profit:
Incoterms står for International Commercial Terms.
Incoterms er ei samling leveringsbetingelsar som kort og enkelt fortel kven som skal ta kostnadane, ansvaret og risikoen for varetransporten, og når ansvaret går over frå seljar til kjøpar. Desse standardiserte reglane blir brukte i nasjonale og internasjonale handelstransaksjonar for å klargjere forpliktingane mellom seljar og kjøpar når det gjeld forsendelse av varer.
ICC (International Chamber of Commerce) publiserte dei fyrste Incoterms-reglane i 1936, og den nyaste versjonen, Incoterms 2020, vart teke i bruk frå 1. januar 2020. Valet av Incoterms kode skal vere oppført i handelsfakturaen.
Incoterms 2020
Incoterms 2020 består av 11 forskjellige koder som gir ei oversikt over dei forskjellige stadiane i transaksjonen. Dei 4 kodane (FAS, FOB, CFR og CIF) gjeld kun ved sjøfrakt. La oss sjå på kvar kode og kva dei betyr for deg:
EXW (Ex Works)
Risikoen går over til kjøparen når seljaren stiller vara til disposisjon på avtalt stad der seljaren har fabrikken eller lageret sitt (det betyr ikkje lasta opp på transportmiddel ved henting).
Kjøparens ansvar:
FCA (Free Carrier)
Risikoen går over til kjøparen når seljaren har levert vara til fraktføraren utpeika av kjøparen på bestemmelsesstaden.
Seljarens ansvar:
Kjøparens ansvar:
CPT (Carriage Paid To)
Risikoen går over til kjøparen når seljar har levert vara til første fraktførar.
Seljars ansvar:
Kjøpar skal motta vara på avtalt bestemmelsesstad og betale lossekostnader (viss desse ikkje er betalt av seljar).
CIP (Carriage and Insurance Paid To)
Risikoen går over til kjøparen når seljar har levert vara til første fraktførar.
Seljars ansvar:
Kjøparen skal motta vara på bestemmelsesstaden og betale lossekostnadar (viss desse ikkje er betalt av seljaren). Forsikringsbekreftelse bør krevjast.
DAP (Delivered at Place)
Risikoen går over til kjøparen når vara er levert klar for lossing frå transportmiddelet på bestemmelsesstaden.
Seljarens ansvar:
Kjøpars ansvar:
DPU (Delivered at Place Unloaded)
Risikoen går over til kjøparen når vara er levert i ei hamn, flyplass, jernbanestasjon, fabrikk, terminal eller liknande. Tidlegare kalla DAT.
Seljars ansvar:
Kjøpars ansvar:
DDP (Delivered Duty Paid)
Risikoen går over til kjøparen når vara er stilt til disposisjon på avtalt stad i importlandet.
Seljars ansvar:
Kjøpar skal motta vara på avtalt bestemmelsesstad.
FAS (Free Alongside Ship)
Risikoen for vara går over til kjøparen når den er levert ved sida av skipet.
Seljaren skal levere vara til avtalt hamn og klarere den for eksport.
Kjøpar sitt ansvar:
FOB (Free On Board)
Risikoen for vara går over til kjøparen når vara er om bord i skipet. Ved containerfrakt og Roll-on/Roll-off blir det tilrådd å bruke FCA.
Seljaren sitt ansvar:
Kjøpar sitt ansvar:
CFR (Cost and Freight)
Risikoen for vara går over til kjøparen når vara er om bord i skipet. Ved containerfrakt og Roll-on/Roll-off, blir CPT anbefalt.
Seljar sitt ansvar:
Kjøpar skal motta vara i avtalt bestemmelseshamn betale for lossing (viss desse ikkje er betalt av seljar).
CIF (Cost, Insurance and Freight)
Risikoen for vara går over til kjøparen når vara er om bord i skipet. Ved containerfrakt og Roll-on/Roll-off, tilrår å bruke CIP.
Seljars ansvar:
Kjøpars ansvar:
Forsikringsbekreftelse bør krevast.
* ingen krav til forsikring
** krav til forsikring (erstatning fell på kjøpar ved skade/tap under hovedtransporten)
Kontakt oss så hjelper vi deg med rådgjeving rundt transport-, køyretøy- og godsforsikringar.
Special Drawing Rights (SDR) («Spesielle trekkrettar» på norsk) er eit internasjonalt betalingsmiddel oppretta av Det internasjonale pengefondet (IMF) i 1969. Ein SDR er ein rett til å byte til utanlandske valutaer.
Kursen på éin SDR (special drawing rights) bereknast ut frå verdien på fem utvalde valutar: amerikansk dollar, euro, kinesisk yuan, japansk yen og britiske pund. SDR-kursen svingar og ligg vanlegvis på rundt 10-11 kroner, men per dags dato (Februar 2025) er den på ca 15 kroner.
Erstatninga bereknast slik:
Transport | Kurs på SDR per kilo |
Norge, alle typar transport | 17,00 SDR |
Landeveg, internasjonalt | 8,33 SDR |
Luft | 17,00 SDR |
Jernbane | 17,00 SDR |
Sjø | 2,00 SDR |
Har du hatt uhell eller skade?
Du kjøper forsikringa di hos i SpareBank 1, og den dagen du må bruke den, kontaktar du forsikringsselskapet vårt Fremtind.
For at nettsidene skal fungere, må vi bruke tekniske informasjonskapslar. Denne kan derfor ikkje slåast av
Kryss av om du vil sleppe å gjere dei same vala kvar gong du er på nettsidene våre. Funksjonelle informasjonskapslar lagrar opplysningar om bruken din av nettsidene og kva for innstillingar du har gjort, slik at du kan få funksjonalitet tilpassa deg
Kryss av viss du vil at nettsidene våre skal bli betre og enklare å bruke. Informasjonskapslane lagrar statistikk, og brukast for å analysere kva du gjer på nettsidene. Denne informasjonen hjelper oss til å forstå korleis nettsidene blir brukt, noko som gjer at vi kan forbetre oss
Kryss av viss du vil ha innhald som er tilpassa deg. Informasjonskapslane samlar informasjon om bruksmønsteret ditt og interessene dine. Dette gjer at vi kan gi deg meir relevant og tilpassa marknadsføring, også gjennom våre samarbeidspartnarar, på til dømes nettsider, annonsar og i sosiale medium