11. april 2025
Privat
Flytte lånet ditt til oss?
Sjekk om du kan få en lavere rente og bedre betingelser ved å flytte boliglånet eller billånet ditt til oss.
Hva gjør jeg med fondssparingen?
Verdens børser helt falt kraftig den siste tiden. Dette bør du som sparer i fond gjøre nå.
Svindlerne blir stadig mer utspekulerte. Her er noen verktøy for å unngå å gå i fella.
Har du betalinger som skal mottas før påske? Her ser du hvilke frister som gjelder.
Akkurat nå lurer noen på...
Du kan enkelt sette opp pushvarslinger i mobilbanken. Da kan du få varsel når du får ny melding fra oss, påminnelser om eFakturaer og avviste kortransaksjoner.
Slik skrur du på pushvarsling:
- I mobilbanken trykker du på Mer i menyen nede til høyre.
- Trykk på Varslinger.
- Trykk på Tillat pushvarslinger. Her får du også velge hva du ønsker varsel om.
Se også: SMS-varsel
Slik gjør du det:
- Last ned BankID-appen i App Store eller Google Play
- Åpne BankID-appen og følg stegene.
For å løse dette må du kontakte oss på 915 02002.
Se også:
Sperre kort
Sperre BankID
Hvilken innloggingsmetode bruker du?
Jeg bruker kodebrikke
Problem: Hvis du taster inn feil kode for mange ganger, blir kodebrikken sperret.
Løsning: Ring oss på 915 02002 så hjelper vi deg.
Problem: Kodebrikken viser ingen tall på skjermen, eller den viser en dato.
Løsning: Bestill ny kodebrikke
NB: Det kan ta flere dager før du mottar ny kodebrikke. Hvis du laster ned BankID-appen får du tilgang med en gang.
Jeg bruker både BankID-appen og kodebrikke
Har du både BankID-app og kodebrikke, og det feiler ved innlogging kan du prøve følgende:
Hvis du ønsker å bruke både kodebrikke og app:
Det er ikke lenger mulig å benytte både BankID-appen med biometri og kodebrikke på grunn av sikkerhet. Har du biometri aktivert må du:
- Avinstaller BankID-appen.
- Installer BankID-appen på nytt.
- Når du setter opp appen igjen, ikke aktiver "Raskere BankID" (biometri). Det kan til info ta opp mot 15 minutter før man får satt opp BankID-appen på ny uten biometri.
Hvis du ønsker å kun bruke kodebrikke:
- Åpne BankID-appen og gå til Hjem.
- Gå til Innstillinger.
- Trykk på Nullstill app.
Får du feilmelding?
Hvis du får en feilmelding som starter med BID (BID er en forkortelse for BankID), så har disse feilmeldingene med BankID å gjøre. Se hva feilmeldingene betyr og hva som kan være løsningen.
Oppdater nettleseren din
Vi anbefaler å bruke siste versjon av nettleseren din. Sjekk om du har siste oppdaterte versjon.
Tips! Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen nettleser. For eksempel: Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox, eller Safari for Mac OS.
- Klikk på knappen Logg inn øverst i høyre hjørne
- Velg BankID som innloggingsmetode
- Tast inn fødselsnummeret ditt
- Hvis du bruker BankID-appen må du nå bekrefte referanseordene som kommer opp på din mobil. Bruker du kodebrikke må du taste inn kode fra brikken.
Har du ikke BankID? Da velger du For deg som ikke har BankID, og følger veiledningen som kommer opp.
Sammenlign priser
Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no