Tips og råd
Nettbank
I nettbanken får du full oversikt over privatøkonomien. Uansett om du bruker mobil, nettbrett, pc eller mac, er det enkelt å få gjort det du skal for å holde styr på hverdagsøkonomien.
I nettbanken får du full oversikt over privatøkonomien. Uansett om du bruker mobil, nettbrett, pc eller mac, er det enkelt å få gjort det du skal for å holde styr på hverdagsøkonomien.
Kundeservice er åpen hver dag, hele året fra 7-22 (10-18).
Full oversikt over kontoer, lån, forsikringer, sparing og pensjon.
I Min økonomi får du full oversikt over hvordan du bruker pengene dine. Går det mest penger til mat, klær, strømmetjenester eller ferie?
Alt du bruker blir delt opp i kategorier, og det er enkelt å se hvor mye du bruker i løpet av en måned. En gyllen mulighet til å finne ut om du kan spare noen kroner her eller der.
Her finner du Min økonomi:
1. På Min oversikt velger du en konto.
3. Velg fanen Min økonomi og se forbruk, faste utgifter og klimaspor.
Har du blitt fristet av både den ene og den andre strømmetjenesten, og kjøpt flere abonnementer?
Det er ofte enklere å starte et abonnement, enn å avslutte. Nå får du oversikt og du kan avslutte abonnementer du ikke trenger i nettbanken.
Her finner du abonnementene dine:
1. På Min oversikt velger du Min økonomi.
2. Under Faste utgifter finner og endrer du abonnementer.
I pensjonsoversikten kan du enkelt se hva du får i pensjon, og hvor mye du bør spare for å få en god økonomi som pensjonist.
Nå kan du se alle kredittkortene og forbrukslånene dine, uansett hvilken bank du har dem i. Informasjonen henter vi fra Norsk Gjeldsinformasjon.
Oversikten gir deg bedre kontroll over hva du har, og sjekke om du betaler for mye og bør refiansiere.
Her legger du til forbrukslån og kredittkort:
1. Gå til Min oversikt og klikk Legg til.
2. Under Andre kontoer velger du Kredittkort og forbrukslån.
3. Gi samtykke til å hente data fra Norsk Gjeldsinformasjon.
Med straksbetaling blir pengene overført med en gang. Det er et bra valg hvis du ikke har tid til å vente på vanlig betalingstid.
Har du ikke BankID? Da velger du For deg som ikke har BankID, og følger veiledningen som kommer opp.
I denne veiledningen viser vi deg trinn for trinn hvordan du logger deg inn i nettbanken med BankID-appen når du har skrudd på raskere BankID (innlogging med finger eller ansiktsgjenkjenning).
Problem: Hvis du taster inn feil kode for mange ganger, blir kodebrikken sperret.
Løsning: Ring oss på [00000] så hjelper vi deg.
Problem: Kodebrikken viser ingen tall på skjermen, eller den viser en dato.
Løsning: Bestill ny kodebrikke
NB: Det kan ta flere dager før du mottar ny kodebrikke. Hvis du laster ned BankID-appen får du tilgang med en gang.
Hvis du får en feilmelding som starter med BID (BID er en forkortelse for BankID), så har disse feilmeldingene med BankID å gjøre. Se hva feilmeldingene betyr og hva som kan være løsningen.
Dette er nettlesere vi anbefaler for at nettbanken skal fungere optimalt. Vi anbefaler å bruke siste versjon:
Tips! Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen.
For å kunne logge inn uten BankID må du møte opp i din lokale SpareBank 1 med gyldig legitimasjon og ditt d-nummer. Da hjelper vi deg med å sette opp tjenesten Uten BankID, slik at du kan logge inn i nettbanken og mobilbanken.
Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no