Mobilbank
Med mobilbank er det enklere å styre hverdagsøkonomien. I Norges beste mobilbank kan du tilpasse ting akkurat sånn du vil.
Med mobilbank er det enklere å styre hverdagsøkonomien. I Norges beste mobilbank kan du tilpasse ting akkurat sånn du vil.
Lett å bruke og raskt å gjøre vanlige bankting.
Kundeservice er åpen hver dag hele året fra 7-22 (10-18).
Mobilbanken er gratis å laste ned, og gratis å bruke. Se bankens fullstendig prisliste.
Last ned for iPhone og iPad
Last ned for Android
I min økonomi blir alt du bruker delt opp i kategorier så du får bedre oversikt over din privatøkonomi. Det er enkelt å se hva du har betalt for og hvor mye. En gyllen muliget til å finne ut om du er fornøyd med pengebruken, eller om du kan spare noen kroner her og der.
Her finner du fondssparing:
Hurra! Du har tatt et godt valg med sparingen din.
Å logge inn med fingeren eller ansiktsgjenkjenning kjenner du kanskje til, og nå kan du også betale på samme måte. Da går det enda raskere enn før!
Du kan betale med finger og ansikt på alle betalinger under 5.000 kroner.
Slik gjør du det:
Trenger du å sjekke hvor mye penger du har på kontoen lynraskt? Med widgeten vår ser du saldoen med et sveip.
Nå kan du se alle dine kredittkort og forbrukslån, uavhengig hvilken bank du har dem i. Informasjonen henter vi fra Norsk Gjeldsinformasjon.
Oversikten gir deg mer kontroll over alle smålånene og kreditten din. Kanskje du har et kredittkort du hadde glemt? Eller en lånekonto du ikke har brukt?
I oversikten kan du også sjekke om du bør refinansiere noen av lånene eller kredittkortene dine, hvis det lønner seg. Da kan du får mer å rutte med.
1. Gå til Oversikt.
2. Trykk på Legg til konto eller kort.
3. Trykk på Kredittkort og forbrukslån.
4. Gi samtykke til at vi kan hente informasjonen fra Norsk Gjeldsinformasjon.
I mobilbanken får du god oversikt over pensjonen din. Du kan enkelt se hvor mye du bør spare, for å få den pensjonen du vil ha når du blir pensjonist.
Visste du at du kan endre eller avslutte abonnementer og faste utgifter i mobilbanken? Start med å få oversikt over alle de faste utgiftene dine. Hvis du finner noe du ikke bruker så mye, kan du endre eller avslutte de med en gang.
Nå er det enkelt å betale papirfaktura og regninger på e-post i mobilbanken. Du tar bilde av papirfakturaen eller kopierer fakturaen fra e-posten og slipper kopiering av kontonummer og KID.
Papirfaktura - slik gjør du:
Regning på e-post - slik gjør du på iOS:
La sparingen gå av seg selv! Med mikrosparing kan du spare litt hver gang du bruker kortet.
Her finner du mikrosparing:
Du er i gang med sparingen neste gang du drar kortet!
Et smart tips for en enklere hverdagsøkonomi og privatøkonomi er å sette opp fast overføring av ukepenger til barn. Da slipper du å huske på det hver uke.
Se også mer informasjon om mobilbank for barn og hvordan du bestiller mobilbank for barn.
Trenger du hjelp til stort og smått om personlig økonomi, kan du chatte med oss eller kontakte kundeservice i mobilbanken.
Chatten finner du under menyen "Mer" nederst til høyre i mobilbanken. Hvis chatboten ikke kan svare, settes du over til en rådgiver.
Kundeservice er åpen hver dag 7-22 (10-18). Telefonnummeret finner du i appen før du logger inn. Klikk på de tre strekene øverst til venstre.
Vi er superstolt av mobilbanken vår, og veldig glad for at Cicero Consulting nå har kåret den til Norges beste mobilbank.
Rapporten analyserer de norske mobilbankene og gir innsikt i hva som kjennetegner de beste løsningene på markedet.
Under Mine kjøretøy i mobilbanken får du bedre oversikt over hva det koster å ha bil, båt og andre kjøretøy.
Du ser blant annet:
Sett av penger
- og lag egne kontoer for ulike formål
Få kontroll på forbruket
- og finn ut hvor pengene blir av
Spar enkelt til pensjon
- for du vil vel ha like god råd som pensjonist?
Noen ganger må du bare fikse ting kjapt. Du kan også melde skade, endre kjørelengde på bilforsikringen, søke lån og endre lånet.
Plutselig tomt på kortet?
Med mobilbanken flytter du kjapt penger til kortet uten å lage kaos i køen.
Er kortet blitt borte?
Ta det rolig. Du kan sperre kortet ditt i mobilbanken. Finner du det igjen, er det like enkelt å åpne igjen.
Vanskelig å spare?
Neida, starter du mikrosparing sparer du litt hver gang du bruker kortet. Da går det av seg selv.
Det er enkelt å logge inn i mobilbanken! Første gang må du logge inn med BankID (eller med løsningen "Uten BankID" hvis du bruker det). Etter dette logger du inn enten med en selvvalgt PIN-kode, eller du kan bruke biometri – det vil si fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning (Face ID).
Mobilbank kan du få fra du fyller 13 år dersom du har BankID. Er du 12-14 år må BankID bestilles av foreldre eller foresatte. Dersom du er 15 år eller eldre kan du komme innom et av våre bankkontorer for å få BankID. Husk å ta med gyldig pass eller norsk nasjonalt ID-kort.
For barn over 6 år har vi Spink - mobilbanken for barn.
Har du glemt PIN-koden til mobilbanken, eller ønsker du bare å endre den, må du aktivere mobilbanken på nytt. Dette gjør du enkelt fra innloggingsskjermen i mobilbanken:
Trykk på menyen oppe til venstre (3 streker). Trykk så på Glemt PIN og Lag ny PIN.
Husk at du må bekrefte med BankID for å endre PIN.
Ja. Synkronisering med Apple Watch kan aktiveres i mobilbanken under Mer – Innstillinger – Klokkebank. Du kan ikke utføre noen banktjenester på klokken, men den hjelper deg med å holde oversikten over saldo og transaksjoner. Mobilbank på Apple Watch vil kun fungere når du har klokken i nærheten av mobiltelefonen din.
Hvis du har BankID-appen på telefonen din, må du ta kontakt med oss på 915 02130 for å sperre din BankID.
For at nettsidene skal fungere, må vi bruke tekniske informasjonskapsler. Denne kan derfor ikke slås av
Kryss av hvis du vil slippe å gjøre de samme valgene hver gang du er på nettsidene våre. Funksjonelle informasjonskapsler lagrer opplysninger om din bruk av nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort, slik at du kan få funksjonalitet tilpasset deg
Kryss av hvis du vil at nettsidene våre skal bli bedre og enklere å bruke. Informasjonskapslene lagrer statistikk, og brukes for å analysere hva du gjør på nettsidene. Denne informasjonen hjelper oss til å forstå hvordan nettsidene blir brukt, noe som gjør at vi kan forbedre oss
Kryss av hvis du vil ha innhold som er tilpasset deg. Informasjonskapslene samler informasjon om ditt bruksmønster og dine interesser. Dette gjør at vi kan gi deg mer relevant og tilpasset markedsføring, også gjennom våre samarbeidspartnere, på for eksempel nettsider, annonser og i sosiale medier