Tips og råd
BankID
BankID er en sikker og enkel måte å identifisere deg på nett. Du kan bruke BankID når du skal handle i nettbutikker, logge inn i nettbanken og signere dokumenter.
BankID er en sikker og enkel måte å identifisere deg på nett. Du kan bruke BankID når du skal handle i nettbutikker, logge inn i nettbanken og signere dokumenter.
Du må møte opp i banken og identifisere deg med norsk fødselsnummer og pass for å få BankID. Finn bankkontor. Vi hjelper deg med resten!
Last ned BankID-appen på mobiltelefonen din, så slipper du å huske passord eller tenke på hvor du la fra deg kodebrikken!
Nå kan du logge inn i banken og på andre nettsteder, signere dokumenter og avtaler, og handle trygt på nett.
Svindlere blir stadig mer utspekulerte i sine metoder. Her kan du sjekke om du ville avslørt svindelforsøket!
BankID er en sikker og enkel måte å legitimere seg på nett. Du kan bruke BankID når du skal logge inn i banken og på andre nettsteder, når du skal handle på nett, og når du må signere dokumenter og avtaler.
Derfor kan du ikke låne bort din BankID
Har du en forelder som synes at teknologien begynner å bli vanskelig og som trenger hjelp til å logge inn i banken? Eller er du kanskje økonomiansvarlig i familien?
Da har vi løsningen for deg! Ta med gyldig legitimasjon og d-nummeret ditt til oss, så får du tilgang til mobil- og nettbanken.
Foreldre kan bestille BankID for ungdom som har fylt 12 år.
Når alle med foreldreansvar har signert på avtalen sender vi en SMS med beskjed om at BankID er klar.
Da kan ungdommen komme innom banken med norsk pass eller norsk nasjonalt ID-kort og få BankID.
Det kan være flere grunner til at du ikke får brukt BankID. Dette kan skyldes nettleseren, BankID-appen, eller at nettbanken er midlertidig utilgjengelig.
Hvis du får en feilmelding som starter med BID, så handler feilen om BankID.
Nei, det må du ikke, og du kan bli kunde hos oss med BankID fra annen bank.
Men når BankID med annen bank opphører, og du må få ny BankID, kan du få det ved å møte hos din nærmeste SpareBank 1 med norsk fødselsnummer og pass.
Kontakt oss på 915 02130 så hjelper vi deg med et nytt passord.
Se også:
Sperre kort
Sperre BankID
Åpne sperret BankID
Hvis du er over 18 år og har et norsk fødselsnummer, kan du møte opp i banken med legitimasjon for å få BankID.
Gyldig legitimasjon for å få BankID er norsk fødselsnummer og pass. Vi ber om å se legitimasjonen din fordi det er et lovpålagt krav.
Ungdommer må også komme innom banken med norsk pass eller norsk nasjonalt ID-kort for å få BankID.
Som forelder kan du bestille BankID til barnet ditt nettbanken. Når alle med foreldreansvar har signert avtalen sender vi en SMS med beskjed om at BankID er klar, slik at ungdommen selv kan møte opp i banken og få BankID.
Hvis du har glemt BankID-passordet ditt må du ringe oss på 915 02130.
Last ned avtalevilkårene for BankID
Last ned avtalevilkårene for BankID på mobil
Slik oppfyller vi de europeiske kravene til sikker elektronisk identifikasjon:
Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no
For at nettsidene skal fungere, må vi bruke tekniske informasjonskapsler. Denne kan derfor ikke slås av
Kryss av hvis du vil slippe å gjøre de samme valgene hver gang du er på nettsidene våre. Funksjonelle informasjonskapsler lagrer opplysninger om din bruk av nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort, slik at du kan få funksjonalitet tilpasset deg
Kryss av hvis du vil at nettsidene våre skal bli bedre og enklere å bruke. Informasjonskapslene lagrer statistikk, og brukes for å analysere hva du gjør på nettsidene. Denne informasjonen hjelper oss til å forstå hvordan nettsidene blir brukt, noe som gjør at vi kan forbedre oss
Kryss av hvis du vil ha innhold som er tilpasset deg. Informasjonskapslene samler informasjon om ditt bruksmønster og dine interesser. Dette gjør at vi kan gi deg mer relevant og tilpasset markedsføring, også gjennom våre samarbeidspartnere, på for eksempel nettsider, annonser og i sosiale medier