BankID-appen
Når du skal logge inn med BankID er det BankID-appen som gjelder.
Last ned appen og følg stegene:
Får du en feilmelding?
Har du ikke mottatt aktiveringskodene?
Er du over 18 år og har norsk pass eller norsk ID-kort kan du bestille nytt passord selv i BankID-appen.
Slik gjør du:
Du kan også gå inn på denne siden hos bankid.no og skanne QR-koden som så åpner BankID-appen for deg.
Hvis du er under 18 år eller ikke har norsk pass/norsk ID-kort, kan du ringe oss på 915 02130, så hjelper vi deg videre.
Nei, det trenger du ikke. Kodebrikken og din BankID vil fungere som før.
Du må slette BankID-appen, laste den ned på ny og aktivere den på ny med BankID fra SpareBank 1.
Nei, av sikkerhetsmessige årsaker kan du bare ha BankID-app på én enhet (mobil eller nettbrett) av gangen. Når du aktiverer BankID-app på en ny enhet, vil appen slutte å fungere på den gamle enheten.
Nå har det kommet en ny tjeneste i BankID-appen som gjør at du kan bruke den som legitimasjon. Foreløpig godtas dette som gyldig legitimasjon på Posten og Vinmonopolet. På BankID.no finner du mer informasjon om tjenesten.
Nei, bruker du "Uten BankID" med engangskode-appen vil den fungere frem til du får nærmere beskjed fra banken. Fra høsten 2024 vil kodebrikke være alternativet for deg.
Engangskode-appen vil fungere helt fram til du mottar kodebrikken.
For at nettsidene skal fungere, må vi bruke tekniske informasjonskapsler. Denne kan derfor ikke slås av
Kryss av hvis du vil slippe å gjøre de samme valgene hver gang du er på nettsidene våre. Funksjonelle informasjonskapsler lagrer opplysninger om din bruk av nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort, slik at du kan få funksjonalitet tilpasset deg
Kryss av hvis du vil at nettsidene våre skal bli bedre og enklere å bruke. Informasjonskapslene lagrer statistikk, og brukes for å analysere hva du gjør på nettsidene. Denne informasjonen hjelper oss til å forstå hvordan nettsidene blir brukt, noe som gjør at vi kan forbedre oss
Kryss av hvis du vil ha innhold som er tilpasset deg. Informasjonskapslene samler informasjon om ditt bruksmønster og dine interesser. Dette gjør at vi kan gi deg mer relevant og tilpasset markedsføring, også gjennom våre samarbeidspartnere, på for eksempel nettsider, annonser og i sosiale medier