Det er viktig at du er fornøyd med å være kunde hos
oss. Hvis noe ikke er som det skal, setter vi pris på at du forteller det til oss.
Kundeklager
Slik går du frem for å klage:
Vi vil at du skal være fornøyd med å være kunde hos oss. Dersom du har spørsmål eller trenger hjelp med bankens tjenester eller produkter, ber vi deg ta kontakt med ditt lokale bankkontor eller vårt kundesenter.
Dersom det er noe du ikke er fornøyd med, eller noe vi kan gjøre bedre, setter vi pris på at du kontakter oss slik at vi kan forbedre oss. Vi vil også gjerne høre fra deg dersom det er noe du er spesielt fornøyd med.
Kontakt:
Privatkunder: 915 07040
Bedriftskunder: 915 07050
Epost: post@sb1ostlandet.no
Gjelder klagen banktjenester?
Send inn din klage til felles klagenemnd for SpareBank 1 Østlandet. Vi vil besvare klagen så snart som mulig, senest innen 15 virkedager. Les mer om bankens rutine for klagebehandling her.
Du kan også klage til oss dersom du oppdager brudd på norsk lov eller bankens retningslinjer, som etiske retningslinjer, retningslinjer for samfunnsansvar og bærekraft, økonomisk kriminalitet eller andre forhold du mener banken bør vite om, og behandle.
Av sikkerhetsmessige hensyn vil du bli bedt om å identifisere deg med BankID før du sender inn klagen.
Har du ikke BankID? Send klage her.
Gjelder klagen forsikringstjenester?
Ring oss på 915 02300. Du treffer oss på hverdager fra 08 til 16. Er du ikke fornøyd etter å ha snakket med oss, kan du henvende deg til vår klageservice.
Gjelder klagen pensjonstjenester?
Ring oss på 21 02 50 50. Du treffer oss på hverdager fra 08 til 16. Er du ikke fornøyd etter å ha snakket med oss, kan du henvende deg til vår klageservice.
Om du opplever at klagen ikke løses av SpareBank 1 Østlandet kan du kontakte Finansklagenemnda.
Finansklagenemnda er bransjens uavhengige klageorgan som behandler tvister mellom blant annet banker, forsikringsselskap og deres kunder.
Finansklagenemnda
Postboks 53, Skøyen
0212 Oslo
Tlf: 23 13 19 60
Klage på andre tjenester
-
Er du ikke fornøyd med EiendomsMegler 1s tjenester? Les hva du må gjøre her.
Kontaktinfo til Reklamasjonsnemnda for Eiendomsmeglingstjenester
tlf 22 12 90 90 (12:30 - 15:00)
Parkveien 55
0256 OsloE-post: post@eiendomsmeglingsnemnda.no
-
Ønsker du å sende en klage til SpareBank 1 Forvaltning? Les hvordan du går frem her.
Kontaktinfo til Finansklagenemda
Dersom du opplever at klagen ikke kan løses av SpareBank 1 Forvaltning kan du kontakte Finansklagenemda.
Tlf: 23 13 19 60
Askekroken 11
0277 Oslo