Er du over 18 år og har ikke BankID fra annen bank? Da kan du bli kunde hos oss ved å følge de tre stegene under — her står det viktig informasjon for å bli kunde.
Tjenesten har et etableringsgebyr på 500 kroner som blir belastet din konto når kundeforholdet er opprettet.
For å bli kunde hos oss, bør du ha norsk folkeregistrert postadresse og din bostedsadresse i ditt hjemland. Før du fyller ut skjemaet under, må du ha følgende klart:
Fødselsnummer eller d-nummer
En gyldig e-postadresse som tilhører deg
Et mobilnummer som tilhører deg
TIN (Tax Identification Number) hvis du har et d-nummer. Vi må ha dette, fordi du har midlertidig opphold i Norge og har skattemessig opphold til et annet land.
Innen 10 dager vil du motta en SMS fra oss med beskjed om å komme innom nærmeste kontor for å signere dokumentene og vise din legitimasjon. Husk å ta med pass. Har du ikke pass, tar du med legitimasjonen du har. Les mer om legitimasjonskrav under.
Hvis du ikke er norsk eller er fra Norden, må du ta med registreringsbevis dersom du er fra EU/EØS eller oppholdskort hvis du er fra andre land.
Når du har vært i banken og signert avtaledokumentene, vil vi opprette konto og nettbank så raskt som mulig. Du kan forvente å motta bankkortet ditt 1-2 uker etter at du har signert dokumentene. Husk å merke din postkasse med ditt navn.
Dersom du ikke har tatt din konto i bruk innen 2,5 måneder vil din konto, kort, nettbank og BankID/uten BankID bli avsluttet.
Legitimasjonskrav
Vi gjør oppmerksom på at du må ha fødselsnummer eller D-nummer for å bli kunde hos oss. Skatteetaten er ansvarlig for å utstede dette. Les mer hos Skatteetaten.
Nedenfor finner du en oversikt over krav til legitimasjon og tilleggsdokumentasjon. Merk at nødpass ikke er gyldig legitimasjon. Du må ha med originaldokumentene, kopi av legitimasjon holder ikke.
Har du norsk rødt pass kan du få tilgang til alle våre tjenester, inkludert bankkort med legitimasjon.
Har du ikke pass, men bankkort med bilde eller norsk førerkort, får du tilgang til konto, bankkort uten legitimasjon og Uten BankID.
Uten BankID er en alternativ innloggingsløsning for de kundene som ikke kvalifiserer til vanlig BankID. Uten BankID gir deg en trygg og sikker innlogging til SpareBank 1 sin nett- og mobilbank.
Med gyldig pass kan du få Uten BankID, konto og bankkort uten legitimasjon.
Uten BankID er en alternativ innloggingsløsning for de kundene som ikke kvalifiserer til vanlig BankID. Uten BankID gir deg en trygg og sikker innlogging til SpareBank 1 sin nett- og mobilbank.
Har du pass og registreringsbevis for EØS-borgere eller nasjonalt ID-kort fra EØS (Schengen-godkjent for reiser innen Schengen) får du tilgang til Uten BankID, konto og bankkort uten legitimasjon.
Uten BankID er en alternativ innloggingsløsning for de kundene som ikke kvalifiserer til vanlig BankID. Uten BankID gir deg en trygg og sikker innlogging til SpareBank 1 sin nett- og mobilbank.
Har du reisebevis for flyktninger, utlendingspass eller pass fra andre land enn EU/EØS (og eventuelt arbeids- eller oppholdstillatelse) får du tilgang til Uten BankID, bankkort uten legitimasjon og konto.
Asylsøkerbevis er ikke tilstrekkelig for å opprette kundeforhold hos oss.
Uten BankID er en alternativ innloggingsløsning for de kundene som ikke kvalifiserer til vanlig BankID. Uten BankID gir deg en trygg og sikker innlogging til SpareBank 1 sin nett- og mobilbank.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for",
"MODAL_CLOSE": "Lukk",
"SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til",
"SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?",
"SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min",
"SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå",
"SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort."
}