
Hva kan vi hjelpe deg med?
Sjekk først om chatboten har svaret. Hvis den ikke kan hjelpe deg, kobler vi deg raskt videre til en rådgiver.
Bestill produkter og tjenester
Se oversikt over alt du kan bestille på nett.
Endre bruker, kasserer eller administrator.
Oppdater info om deg og bedriften.
Signer avtaler og dokumenter fra oss.
Aktuelle spørsmål
Hvilken innloggingsmetode bruker du?
Jeg bruker kodebrikke
Problem: Hvis du taster inn feil kode for mange ganger, blir kodebrikken sperret.
Løsning: Ring oss på 915 02002 så hjelper vi deg.
Problem: Kodebrikken viser ingen tall på skjermen, eller den viser en dato.
Løsning: Bestill ny kodebrikke
NB: Det kan ta flere dager før du mottar ny kodebrikke. Hvis du laster ned BankID-appen får du tilgang med en gang.
Jeg bruker både BankID-appen og kodebrikke
Har du både BankID-app og kodebrikke, og det feiler ved innlogging kan du prøve følgende:
Hvis du ønsker å bruke både kodebrikke og app:
Det er ikke lenger mulig å benytte både BankID-appen med biometri og kodebrikke på grunn av sikkerhet. Har du biometri aktivert må du:
- Avinstaller BankID-appen.
- Installer BankID-appen på nytt.
- Når du setter opp appen igjen, ikke aktiver "Raskere BankID" (biometri). Det kan til info ta opp mot 15 minutter før man får satt opp BankID-appen på ny uten biometri.
Hvis du ønsker å kun bruke kodebrikke:
- Åpne BankID-appen og gå til Hjem.
- Gå til Innstillinger.
- Trykk på Nullstill app.
Får du feilmelding?
Hvis du får en feilmelding som starter med BID (BID er en forkortelse for BankID), så har disse feilmeldingene med BankID å gjøre. Se hva feilmeldingene betyr og hva som kan være løsningen.
Oppdater nettleseren din
Vi anbefaler å bruke siste versjon av nettleseren din. Sjekk om du har siste oppdaterte versjon.
Tips! Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen nettleser. For eksempel: Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox, eller Safari for Mac OS.
- Godkjente innenlandsbetalinger overføres mandag til fredag klokken 00.05, 08.15, 10.05, 11.40, 14.05 og 15.00*.
- Betalinger som er godkjent i helgen, overføres natt til mandag klokken 00.05.
- Betalinger som er godkjent før klokken 14.00 er disponibel på mottakers konto samme dag, uavhengig av bank.
- Overføringer mellom egne kontoer i egen bank gjøres med det samme.
- Utenlandsbetalinger må godkjennes før klokken 14.00 for å bli behandlet samme dag.
* Ikke garantert oppgjør kl. 15.
Det kan variere ut i fra om kasserer er administrator av nettbanken, eller om det er leder eller en annen person i styret som har administrator rollen.
Er det kasserer som skal være administrator i nettbank bedrift, klikker du på knappen under. Når bestillingen er sendt inn, må avtalen signeres elektronisk i tråd med laget eller foreningens signeringsregler. Så snart avtalen er signert er ny administrator klar til bruk.
Er det leder eller en annen person i styret som er administrator, kan hen logge seg inn i nettbank bedrift og endre bruker. Hvordan du gjør det kan du finner her.
Trenger du noen å sparre med?
Våre lokale rådgivere hjelper deg gjerne.
Aktuelle spørsmål
- Godkjente innenlandsbetalinger overføres mandag til fredag klokken 00.05, 08.15, 10.05, 11.40, 14.05 og 15.00*.
- Betalinger som er godkjent i helgen, overføres natt til mandag klokken 00.05.
- Betalinger som er godkjent før klokken 14.00 er disponibel på mottakers konto samme dag, uavhengig av bank.
- Overføringer mellom egne kontoer i egen bank gjøres med det samme.
- Utenlandsbetalinger må godkjennes før klokken 14.00 for å bli behandlet samme dag.
* Ikke garantert oppgjør kl. 15.
For innsyn i beholdningen benytter du VPS-investortjeneste. Som bedriftskunde finner du innlogging til VPS Investortjenesten på innloggingssiden for nettbank bedrift. Nederst til høyre ligger boksen "Andre tjenester". Velg "Logg inn til VPS Investortjenesten".