For å kunne hjelpe deg må vi vite hva som har skjedd. Velg hva du har hatt uhell eller skade på, og følg veiledningen hos forsikringsselskapet vårt Fremtind.
Ikke bedrift? Meld skade som privatperson
For å kunne hjelpe deg må vi vite hva som har skjedd. Velg hva du har hatt uhell eller skade på, og følg veiledningen hos forsikringsselskapet vårt Fremtind.
Ikke bedrift? Meld skade som privatperson
Trenger du hjelp til å melde skade?
Ring oss på 915 02300
Er du ikke dekket vil du få beskjed om dette. Får du avslag på saken vil du også få en begrunnelse for avslaget. Er du uenig i den begrunnelsen kan du sende oss en klage.
Les mer om hva som er dekket under den bedriftsforsikringen du vurderer å bruke.
Trenger du hjelp kan du se fremtind.no for chat og e-post eller ringe Fremtind på 915 02300.
Du vil bli bedt om informasjon og dokumentasjon underveis i saken, avhengig av hva som har skjedd.
Eksempler på dokumentasjon du kan bli spurt om:
Om egenandelen er høyere enn det koster å erstatte skaden, vil ikke skaden dekkes.
Egenandelen velger du som hovedregel når du kjøper forsikringen. Du kan logge inn til mine bedriftsforsikringer å se hvilken egenandel din bedrift har.
Hvis det er en liten skade kan det også være greit å tenke på om:
Selv om du melder skade til oss vil du fremdeles kunne velge om du vil bruke forsikringen eller fikse skaden selv.
Gjelder det en liten skade på bil? Har bedriften sin bilforsikringen hos oss får du rabatt hos MPS Bilskade.
Det er som hovedregel de med administratorrettigheter til bedriftens forsikringer som kan melde saken.
Er du ansatt i en bedrift med personalforsikringer, kan du melde sak selv.
Som hovedregel er fristen for å melde skaden ett år, men for noen dekninger kan fristen være kortere eller lengre. Logg inn og se forsikringsavtalen for din bedrift og vilkår hvis du er usikker.
Forsikringsselskapenes sentrale skaderegister (FOSS) er et felles register for skader som meldes på skadeforsikringer. Registeret drives av Finans Norge med tillatelse fra Datatilsynet. Når du melder en skade til forsikringsselskapet ditt, blir den registrert i Forsikringsselskapenes sentrale skaderegister. Alle forsikringsselskaper som er medlem av Finans Norge får tilgang til skadehistorikken.
Hvis du får avslag eller lavere oppgjør enn du mener er riktig, kan du klage til forsikringsselskapet. Da vil en annen skadebehandler se på saken din. Du vil få en forklaring på hvorfor forsikringsoppgjøret er som det er.
Hvis du fremdels er uenig, kan du klage videre til finansklagenemda. Da vil en bransjebasert klageorgan se på saken din, og gjennom utenrettslig tvisteløsning bidra til at den som har rett, får rett.
Trenger du hjelp til å melde skade?
Ring oss på 915 02300
For at nettsidene skal fungere, må vi bruke tekniske informasjonskapsler. Denne kan derfor ikke slås av
Kryss av hvis du vil slippe å gjøre de samme valgene hver gang du er på nettsidene våre. Funksjonelle informasjonskapsler lagrer opplysninger om din bruk av nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort, slik at du kan få funksjonalitet tilpasset deg
Kryss av hvis du vil at nettsidene våre skal bli bedre og enklere å bruke. Informasjonskapslene lagrer statistikk, og brukes for å analysere hva du gjør på nettsidene. Denne informasjonen hjelper oss til å forstå hvordan nettsidene blir brukt, noe som gjør at vi kan forbedre oss
Kryss av hvis du vil ha innhold som er tilpasset deg. Informasjonskapslene samler informasjon om ditt bruksmønster og dine interesser. Dette gjør at vi kan gi deg mer relevant og tilpasset markedsføring, også gjennom våre samarbeidspartnere, på for eksempel nettsider, annonser og i sosiale medier