skadebehandler hjelper kunde med å registrere yrkesskade

Meld skade for borettslag og sameier

Skader i borettslaget eller sameiet kan være krevende, men vi hjelper deg gjennom prosessen. En del informasjonen er nyttig å vite før du melder skaden – enten du sitter i styret eller er beboer.


Før skaden

Før du melder skade, er det et par ting som kan være greit å vite.


Hva skjer når skaden er meldt inn?

Etter skaden

Når skaden er utbedret, er det lurt å ta seg tid til å vurdere hvordan lignende skader kan unngås i fremtiden. Det kan være enkle tiltak som å installere vannstoppere, kjøpe inn slokke- og varsleutstyr, legge planer for jevnlig vedlikehold eller sikre fellesarealer.

Forebygging er en investering i et trygt bofellesskap. Borettslagets/sameiets styre bør bidra med informasjon til beboere om skadeforebygging og sikre at nødvendige tiltak blir fulgt opp, så dere sammen reduserer risikoen for nye skader.

Misfornøyd med oppgjøret?

Hvis du er misfornøyd med arbeidet etter skaden er reparert, eller du mener skadeoppgjøret er feil, kan du klage til forsikringsselskapet vårt Fremtind.


Meld skade

Ha forsikringsnummer/avtalenummer ditt klart, og følg veiledningen hos forsikringsselskapet vårt Fremtind.

Hvem er du?

Hvis det haster kan du kontakt oss på telefon 915 02300

Utenom vanlig åpningstid får du hjelp via vår vakttelefon, hele døgnet. Vakttelefonen bistår kun i hastesaker (for eksempel hvis du trenger tørking av gulv ved vannskade).