Hvordan aktiverer jeg e-postmottaket?

Får du fakturaer tilsendt som pdf kan du be leverandørene dine om å sende dem til e-postmottaket i SpareBank 1 Regnskap i stedet for til din ordinære e-post. Da får du dem rett inn i regnskapsprogrammet og slipper å laste dem opp til innboksen. 

Hvis du likevel får fakturaer til din e-post, kan du enkelt videresende dem til innboksen i SpareBank 1 Regnskap. Du kan også videresende kvitteringer og andre bilag du har fått på e-post.

Slik aktiverer du e-postmottaket 

  • Gå til Innstillinger og velg Firmaoppsett
  • Under punktet om e-postmottak trykker du på Aktiver e-postmottak.
regnskapsprogram-epostmottak-1

Slik tilpasser du e-postadressen

Når du har aktivert e-postmottaket får du en e-postadresse basert på bedriftsnavnet. Du kan legge inn en egendefinert e-postadresse i stedet, hvis du ønsker det. Du kan også velge å bruke organisasjonsnummeret i e-postadressen. 

regnskapsprogram-epostmottak-2