Se hvordan pengebeholdningen har vært over tid, og hvordan den beregnes å bli fremover.
Sett opp automatisk overføring av penger.
Likviditet
Likviditet er penger som du eller bedriften har på kontoen her og nå. God likviditet vil si at du kan betale regninger, avgifter, skatt eller lønn i tide. Dårlig likviditet vil si at du ikke har nok penger til å betale for deg.
Du finner betalingen under Betale og Forfall. Trykk på betalingen det gjelder, og velg Opphev godkjenning, endre forfallsdato ved å velge Endre betalingen. Du finner den også igjen under betale og godkjenn.
Dersom du godkjenner betalingene dine i eget regnskapsprogram, får du ikke endret forfallsdato i nettbanken. Da må du stoppe betalingen og sende inn ny betaling fra regnskapsprogrammet med riktig forfallsdato.
For å logge inn i nettbank bedrift må du klikke logg inn på bedrift sidene, hit kommer du ved å klikke Bedrift oppe til venstre. Har du klikket logg inn på privat sidene, kan du klikke Gå til nettbank bedrift.
Dette valget blir husket slik at du slipper å velge nettbank bedrift neste gang.
Du kan endre passordet ditt når du skal logge inn i nettbanken.
Velg BankID for å logge inn, og skriv inn fødselsnummeret ditt.
Klikk på Meny øverst til høyre i vinduet og velg Endre BankID-passordet.
Følg veiledningen for å endre passordet og lag et sikkert passord.
NB: Hvis du bruker raskere BankID (altså logger inn i BankID-appen med finger- eller ansiktsgjenkjenning) må du avbryte innloggingen for å komme til dette valget. Etter at du har skrevet inn fødselsnummeret ditt trykker du Avbryt, deretter Bekreft. Velg så BankID med app, da vil du få opp valget Meny øverst til høyre i vinduet og du kan velge Endre BankID-passordet.
Det nye passordet må være minst 8 tegn og inneholde både bokstaver og tall, eller en kombinasjon av små og store bokstaver. Bruk spesialtegn, for eksempel $ eller #, for å gjøre det ekstra sikkert. Vi sjekker passordet ditt mot en liste av ofte brukte passord som ikke er sikre nok, inkludert fødselsdatoen din.
Husk at BankID-passordet ditt er personlig. Du skal ikke dele det med andre. Du bør endre passordet ditt hvis du tror at noen andre har fått vite det. Har du glemt passordet ditt, må du ta kontakt med oss på 915 07040.
Du finner kontoutskrifter, årsoppgave og bilag i nettbank bedrift under menyvalget Transaksjoner. Husk å velge riktig år, altså året som har gått.
Merk at du må ha tilgang til alle bedriftens kontoer i nettbanken for å få frem menypunktet Årsoppgave. For å få tilgang til alle kontoer, må bruker ta kontakt med bedriftens nettbank-administrator. Dersom ikke alle kontoer ligger i nettbanken må bedriften kontakte Bedriftssenteret for å få endret på dette.
Revisorer ønsker for øvrig normalt å motta revisjonsoppgaven, det vil si årsoppgaven, direkte fra banken.
Dersom bedriften mottok kundeutbytte fra banken 19. november 2021, inngår dette beløpet i rentebeløpet på årsoppgaven.
Renteinntektene på kontoutskriften inkluderer ikke kundeutbytte. Dette forklarer avviket mellom renteinntekter på årsoppgaven og for den enkelt konto. Bilag for kundeutbytte finner du under menyvalg «Arkiv», «Øvrige kundemeldinger» i nettbanken.
Fyll inn personnummer (11 siffer), fornavn og etternavn
Husk å legge til tilganger og rettigheter, se punkt 2 lenger ned på siden.
Bruker trenger ikke å være kunde i SpareBank 1 fra før, men må ha BankID for å kunne logge inn. Har ikke brukeren BankID må han eller hun kontakte banken sin for å få det.
Det er ingen begrensninger i antall brukere i Nettbank bedrift, men flere brukere kan medføre prisendinger, se vår prisliste.
2. Legg til tilganger og rettigheter
Velg tilganger brukeren skal ha i bokser til høyre Tilgang til funksjoner.
Under Rettigheter velger du de rettighetene brukeren skal ha til de ulike kontoene.
Du kan enkelt kopiere tilganger og rettigheter fra en bruker til en annen. Klikk på Kopier rettigheter fra annen bruker og velg bruker, så klikker du på Kopier og oppdater.
Mange bedrifter utsettes for svindelforsøk, hvordan kan din bedrift unngå å bli lurt?
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for",
"MODAL_CLOSE": "Lukk",
"SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til",
"SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?",
"SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min",
"SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå",
"SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort."
}