KUNDEFORDEL
SmartDelay+
Er flyet* ditt forsinket med mer enn 1 time får du fri tilgang til flyplassens lounge eller en utbetaling.
KUNDEFORDEL
Er flyet* ditt forsinket med mer enn 1 time får du fri tilgang til flyplassens lounge eller en utbetaling.
Koden du blir spurt om, finner du ved å logge inn til «mine forsikringer» og klikke på reiseforsikringen din.
Har du helårs reiseforsikring gjennom jobben eller privat, har du SmartDelay+ inkludert. Den gir deg gratis tilgang på flyplassens lounge, hvis flyet* ditt er mer enn 1 time forsinket. Det gjelder både ved utreise og hjemreise, tjenestereise og fritidsreise – i hele verden. Hvis ikke flyplassen har en lounge gir vi dere en utbetaling. Kompensasjonen gjelder for inntil 5 personer.
Slik fungerer SmartDelay+
*gjelder kun flyvninger med flyselskap som oppgir oppdatert informasjon om forsinkelsen via det internasjonale sporingssystemet FlightStats. På enkelte charterreiser er det ikke mulig å registrere flyvningene, fordi ikke alle flyselskaper registrerer sine forsinkelser.
SmartDelay gjelder ikke for kansellerte flyvninger.
Hvis flyet ditt er forsinket i mer enn 3 timer, kan du ha rett på kompensasjon på inntil 600 euro per passasjer. AirHelp er en tjeneste som tilbyr hjelp med krav om kompensasjon og erstatning til deg som har hatt problemer med flyreiser.
Når du bruker AirHelp, tar de seg av hele prosessen fra start til erstatning, men vær oppmerksom på at AirHelp tar en avgift på 35 % av det du får i kompensasjon.
Hvis du ønsker å bruke denne tjenesten, kan du krysse av for det når du legger inn informasjon om reisen din hos SmartDelay+.
Hvis et forsinket fly medfører en ekstra overnatting, kan du få dette dekket av reiseforsikringen. Ny flybilett får du dekket av flyselskapet.
Se også:
Når avgangen er forsinket
Når jeg kommer for sent til transporten
Hvis forsinkelsen medfører en ekstra overnatting eller ekstra reiseutgifter – kan du få dette dekket av forsikringsselskapet.
Har du all nødvendig dokumentasjon tilgjengelig når du melder sak til forsikringsselskapet, vil de ofte avklare saken direkte.
Se også:
Hvis bagasjen din er mer enn 4 timer forsinket ved utreise, får du erstatning. Er du på jobbreise dekkes nødvendige utgifter uansett hvor kort tid bagasjen er forsinket. Forsinket bagasje ved hjemreise er ikke dekket av reiseforsikringen.
Dette skal du gjøre hvis bagasjen din er forsinket ved utreise:
1. Meld fra til flyselskapet
2. Kjøp det du trenger
Blir bagasjen mer enn fire timer forsinket etter adkomst, kan du handle det nødvendige av klær og toalettsaker for inntil 5.000 kroner per person. Gjelder kun ved utreise. Vi dekker ikke utgifter til ting du kjøper etter at bagasjen er tilbake. Dette dekker også eventuell leie av nødvendig barnevogn/sykkel/ski eller annet sportsutstyr.
Husk å ta vare på kvitteringene og bagasjetaggen.
3. Kontakt forsikringsselskapet
Meld saken til Fremtind Forsikring for erstatning, innen 1 år fra hendelsen. Du kan alltid ringe hvis du trenger praktisk og umiddelbar hjelp – (+47 915) 02300.
Se også:
Ja, med reiseforsikringen vår har du ubegrenset samlet forsikringssum (erstatning) for bagasjen. Erstatningen er begrenset til 40.000 kroner per enkeltgjenstand*. For kontanter, pass og reisedokumenter er maks erstatning 10.000 kroner per person. Du er dekket av reiseforsikringen hvis årsaken er:
*Følgende eiendeler erstattes samlet som en enkeltgjenstand:
(eksempel: tar du med deg 5 dyre smykker på reise, er makserstatningen på 40.000 kroner til sammen for alle smykkene).
Vi anbefaler deg å kjøpe verdisakforsikring på ekstra dyre verdisaker. Da er du dekket for hele verdien, i hele verden og for nesten alle typer skader og hendelser.
For at nettsidene skal fungere, må vi bruke tekniske informasjonskapsler. Denne kan derfor ikke slås av
Kryss av hvis du vil slippe å gjøre de samme valgene hver gang du er på nettsidene våre. Funksjonelle informasjonskapsler lagrer opplysninger om din bruk av nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort, slik at du kan få funksjonalitet tilpasset deg
Kryss av hvis du vil at nettsidene våre skal bli bedre og enklere å bruke. Informasjonskapslene lagrer statistikk, og brukes for å analysere hva du gjør på nettsidene. Denne informasjonen hjelper oss til å forstå hvordan nettsidene blir brukt, noe som gjør at vi kan forbedre oss
Kryss av hvis du vil ha innhold som er tilpasset deg. Informasjonskapslene samler informasjon om ditt bruksmønster og dine interesser. Dette gjør at vi kan gi deg mer relevant og tilpasset markedsføring, også gjennom våre samarbeidspartnere, på for eksempel nettsider, annonser og i sosiale medier