Hva er revisjonsberetning?
Revisjonsberetning er en kontroll og skriftlig uttalelse om regnskapet. Det er en bekreftelse på at en godkjent, uavhengig part har kontrollert opplysningene.
Revisjonsberetning er en kontroll og skriftlig uttalelse om regnskapet. Det er en bekreftelse på at en godkjent, uavhengig part har kontrollert opplysningene.
Om selskapet er revisjonspliktig skal revisor levere en revisjonsberetning til bedriftens øverste organ. For eksempel et årsmøte eller en generalforsamling.
I revisjonsberetningen oppsummeres resultatet av revisjonen og revisor bekrefter at den er utført etter internasjonale standarder. I revisjonsberetningen skal revisor beskrive sine oppgaver og plikter ved revisjon av årsregnskapet.
Revisjonsberetningen skal gjennomføres, signeres og dateres rett etter at årsregnskapet er levert.
Det finnes i hovedsak tre utfall av revisjonsberetningen:
Normalberetning – hvor konklusjonen er at regnskapet er uten vesentlig feil eller mangler.
Revisjonsberetning med presisering – årsregnskapet gir i stort et riktig bilde, men revisor ønsker å peke på visse forhold.
Revisjonsberetning med modifisert konklusjon – dette resultatet kan skyldes tre ting: Revisor har ikke vært i stand til å uttale seg på grunn av manglende revisjonsbevis, revisor har funnet vesentlig feil eller revisor er uenig med selskapets vurderinger.
For at nettsidene skal fungere, må vi bruke tekniske informasjonskapsler. Denne kan derfor ikke slås av
Kryss av hvis du vil slippe å gjøre de samme valgene hver gang du er på nettsidene våre. Funksjonelle informasjonskapsler lagrer opplysninger om din bruk av nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort, slik at du kan få funksjonalitet tilpasset deg
Kryss av hvis du vil at nettsidene våre skal bli bedre og enklere å bruke. Informasjonskapslene lagrer statistikk, og brukes for å analysere hva du gjør på nettsidene. Denne informasjonen hjelper oss til å forstå hvordan nettsidene blir brukt, noe som gjør at vi kan forbedre oss
Kryss av hvis du vil ha innhold som er tilpasset deg. Informasjonskapslene samler informasjon om ditt bruksmønster og dine interesser. Dette gjør at vi kan gi deg mer relevant og tilpasset markedsføring, også gjennom våre samarbeidspartnere, på for eksempel nettsider, annonser og i sosiale medier