Vi er avhengig av tillit fra kunder, offentlig myndigheter og samfunnet for øvrig. Derfor har vi utarbeidet etiske retningslinjer som et fundament for konsernets forretningsdrift og strategiske mål.
Etiske retningslinjer
Medarbeidere i konsernet SpareBank 1 Nord-Norge skal kjennetegnes ved en høy etisk standard. Dette innebærer at medarbeidere i situasjoner der de identifiseres med konsernet, skal utvise en adferd som oppfattes som tillitsvekkende, ærlig og redelig. Adferden skal være i henhold til gjeldende lover, forskrifter, bransjenormer, interne retningslinjer og de normer som ellers gjelder i samfunnet.
SNN-koden
Konsernet har utarbeidet SNN-koden – etiske retningslinjer som et fundament for konsernets forretningsdrift og strategiske mål. De etiske retningslinjene gjelder for konsernets virksomhet inkludert datterselskapene, alle medarbeidere og medlemmer i styrer, komitéer og representantskap. For datterselskaper som for eksempel SpareBank 1 Regnskapshuset Nord-Norge og EiendomsMegler 1 Nord-Norge, gjelder i tillegg bransjerettede etiske retningslinjer.