Nett- og mobilbanken blir oppdatert og noen funksjoner vil derfor bli endret. Vi har samlet noen av de viktigste endringene.
Endringer i mobil- og nettbank
Hva er nytt?
Vi har oppdatert og modernisert noen av våre funksjoner og menyer i nett- og mobilbank for å gjøre de enda bedre for deg. Dette er noen av funksjonene som er endret:
- Endre og se detaljer på en betaling eller overføring
- Faste betalinger og overføringer
- Utenlandsbetaling
- Overføring fra kredittkort
- Utskrift fra nettbanken
Se de viktigste endringene
Gammel løsning
For å redigere en betaling eller overføring klikket man tidligere på ikonene på høyre side for å endre.
Ny løsning
For å redigere en betaling eller overføring klikker man nå på linjen for se alternativene om å stoppe, endre eller slette overføringen.
Når man har klikket på en betaling eller overføring vises denne menyen:
Faste betalinger og overføringer ligger nå under menyen "Betaling" eller "Overføringer mellom egne konto" i nettbanken. Du må bruke dette menyvalget når du skal legge/endre/slette faste betalinger/overføringer.
Du kan nå legge inn sluttdato og velge flere betalingsintervaller.
Hvis du ønsker å gjøre endringer på betaling eller overføring i forfallsregisteret kan du nå enkelt velge "Stopp overføring", "Endre overføring" eller "Slett overføring".
I mobilbanken kan du også opprette, endre og slette faste betalinger. Klikk på mer knappen, velg betaling -> faste betalinger. Du kan også gjøre endringer fra forfallsregisteret.
Du finner nå utlandsbetaling i eget menyvalg i nettbanken under "Betaling". Du kan ikke betale til utlandet i mobilbanken
Velg «Overfør» og endre fra-konto til ditt kredittkort. Du kan også gå til menyen for Kort, finne kredittkortet ditt og overføre.
I stedet for å klikke på knappen i nettbanken for utskrift
må man nå trykke CTRL + P på tastaturet eller gå i menyen i nettleser og klikke på "Skriv ut" i nettlesermenyen.
Ofte stilte spørsmål
-
Det er dessverre ikke mulig å endre dato for de faste betalingene/overføringene. Du må slette avtalen og opprette en ny med ønsket dato. Du kan endre dato for en enkelt betaling i forfallsregisteret.
-
Vi må alltid sørge for at vi tilbyr sikre tjenester til våre kunder. For enkelte eldre PC’er, nettlesere, nettbrett og mobiler er dessverre kravet til dagens sikkerhet innfridd og det kan derfor være en årsak til at tjenester ikke lenger fungerer.
Et tips kan være å oppdatere nettleser på mobil eller PC. Dette er nettlesere vi anbefaler for at nettbanken skal fungere optimalt. Vi anbefaler å bruke siste versjon.
Firefox - last ned
InternetExplorer - last ned
Google Chrome - last ned
Opera - last ned
Safari er anbefalt nettleser på Mac OS - Last nedTips! Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen.
-
Når betaling er godkjent er de ikke endelig belastet. Vi har derfor tilpasset slik at utskrift av betalinger gjøres etter at betaling faktisk er utført. Dette kan gjøres i kontobevegelser neste virkedag.