ung backpacker på reise ved en strand med palmer

TIPS OG RÅD

Min reiseforsikring

Takk for at du har valgt vår reiseforsikring!

Vi har samlet informasjon om reiseforsikringen din, hva som dekkes på reisen din, og kundefordelene dine. Se også spørsmål og svar som vi håper vil gi deg en ekstra trygghet før, under og etter reisen.

Reiseforsikringsbevis

Reiseforsikringsbevis får du ved å logge inn til «mine forsikringer» og velge «reisekort» under reiseforsikringen din. Der kan du både legge til familiemedlemmer, åpne, laste ned eller sende reisekort som e-post.


Før du skal ut å reise

  • Har du en underliggende sykdom eller lidelse?
    gratis medisinsk forhåndsvurdering, så du vet hva forsikringen dekker og ikke.
  • Skal reisen foregå med fly?
    Med SmartDelay+ får du fri tilgang til flyplassens lounge ved forsinkelse. Husk å registrere flyvningene minst 2 timer før avgang.
  • Hvet du hvem du kontakter ved sykdom i utlandet?
    Mange er usikre på hvem de kontakter ved sykdom i utlandet. Skru på Reise-sms så får du informasjon om hva du skal gjøre, når du ankommer et nytt land.
  • Skal du leie bil?
    Du kan trygt takke nei til leiebilforsikringer som utleieselskapet prøver å selge deg. Egenandelsforsikring er inkludert i reiseforsikringene.
  • Har det skjedd noe som gjør at du ikke kan reise?
    Få veileding og bruk avbestillingsforsikringen.

Under reisen

Hva hvis jeg..


Hvem (og hva) er dekket av reiseforsikringen?

Både du og familien din (hvis du har kjøpt familiedekning) er dekket av reiseforsikringen. 

Du/dere er dekket ved blant annet:

  • sykdom og ulykke
  • tyveri
  • avbestilling
  • forsinkelser
  • ansvar

Betaling og faktura


Husk dette ved steik og konkurs

Streik hos flyselskapet eller andre aktører er ikke dekket av reiseforsikringen. Ved streik er det viktig at du ikke kansellerer reisen din selv, men venter på at flyselskapet gjør det. Når flyselskapet kansellerer reisen, har du krav på refusjon.

Konkurs hos flyselskapet eller andre aktører er heller ikke dekket av reiseforsikringen. Har du betalt med kredittkortet ditt, har du en ekstra sikkerhet ved at du kan reklamere på varer og tjenester du ikke har mottatt.


Ting jeg mister, som blir borte

Skulle du være uheldig å miste for eksempel brillene dine på flyplassen, eller høreapparatet faller ut i taxien, er det dessverre ikke noe reiseforsikringen kan hjelpe deg med. Reiseforsikringen dekker ikke ting du mister som blir borte, med mindre det gjelder innsjekket bagasje.

Har du ting du er ekstra glad i, og redd for å miste eller ødelegge, kan du vurdere en egen verdisakforsikring


Har du hatt uhell eller skade på reise?


Hva dekkes ikke av reiseforsikringen?

En reiseforsikring kan dessverre ikke dekke alle typer hendelser, da hadde det blitt veldig dyrt med forsikring. Her er et par ting reiseforsikringen ikke dekker som det er viktig å være klar over, så du ikke får deg en overraskelse om uhellet skjer:

mann på flyplass klar for å reise med reiseforsikring

Hva lurer andre på?

{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene", "DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis mer informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort." }