Jeg kommer ikke inn i nettbanken

Hvilken innloggingsmetode bruker du?

Kodebrikke

Jeg bruker kodebrikke

Problem: Hvis du taster inn feil kode for mange ganger, blir kodebrikken sperret.
Løsning: Ring oss på telefon så hjelper vi deg.

Problem: Kodebrikken viser ingen tall på skjermen, eller den viser en dato.
Løsning: Bestill ny kodebrikke

NB: Det kan ta flere dager før du mottar ny kodebrikke. Hvis du laster ned BankID-appen får du tilgang med en gang.


Jeg bruker både BankID-appen og kodebrikke

Har du både BankID-app og kodebrikke, og det feiler ved innlogging kan du prøve følgende:

Hvis du ønsker å bruke både kodebrikke og app:

Det er ikke lenger mulig å benytte både BankID-appen med biometri og kodebrikke på grunn av sikkerhet. Har du biometri aktivert må du:

  1. Avinstaller BankID-appen.
  2. Installer BankID-appen på nytt.
  3. Når du setter opp appen igjen, ikke aktiver "Raskere BankID" (biometri). Det kan til info ta opp mot 15 minutter før man får satt opp BankID-appen på ny uten biometri.

Hvis du ønsker å kun bruke kodebrikke:

  1. Åpne BankID-appen og gå til Hjem.
  2. Gå til Innstillinger.
  3. Trykk på Nullstill app.

Får du feilmelding?

Hvis du får en feilmelding som starter med BID (BID er en forkortelse for BankID), så har disse feilmeldingene med BankID å gjøre. Se hva feilmeldingene betyr og hva som kan være løsningen.

Oppdater nettleseren din

Vi anbefaler å bruke siste versjon av nettleseren din. Sjekk om du har siste oppdaterte versjon. 

Tips! Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen nettleser. For eksempel: Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox, eller Safari for Mac OS.