Bankkort
Med bankkort har du alltid tilgang til pengene dine. Hver gang du bruker bankkortet, belastes kontoen din direkte.
Med bankkort har du alltid tilgang til pengene dine. Hver gang du bruker bankkortet, belastes kontoen din direkte.
Her kan du laste ned vilkårene for bankkort.
Er du mellom 18 og 34 år betaler du bare halv årspris på bankkort.
For å få denne fordelen må du ha en LOfavør Brukskonto Ung. Bankkortet bestiller du i mobilbanken eller nettbanken etter at du har opprettet deg denne brukskontoen.
Våre rådgivere hjelper deg slik at du får utnyttet medlemsfordelene dine best mulig.
Skulle du gjerne ha spart litt mer til en ny sykkel eller drømmeferien? Med mikrosparing kommer du litt nærmere sparemålet ditt hver gang du bruker kortet.
Du velger selv beløpet i mobilbank eller nettbank: Et fast kronebeløp hver gang du bruker kortet, en prosentsats av kjøpsbeløpet, eller runde opp til nærmeste beløp hver gang du handler. Så enkelt!
Har du kontanter som du skulle ha satt inn i banken? Nå kan du både ta ut og sette inn penger på konto i alle Meny- og Kiwi-butikker, de fleste Spar-butikkene og enkelte Joker-butikker.
Da kan du kreve refusjon og få tilbake pengene dine ved å sende inn en reklamasjon.
Lær deg PIN-koden utenat. Koden er det kun du som skal kunne. Selv ikke banken eller politet trenger å vite koden. Hvis du har glemt koden, finner du den igjen i mobilbanken og nettbanken.
Lån aldri bort kortet og ikke slipp det av syne hvis du må levere det fra deg for å betale, for eksempel på restaurant. Ta med to kort med på reise, og oppbevar dem separat.
Pass på at ingen kikker deg over skulderen. Det er viktig å verne om bankkort, passord og koder. Da er du ekstra godt rustet hvis du blir utsatt for et ID-tyveri.
Med bankkort kan du ta ut 20.000 kroner i løpet av 4 dager i våre minibanker. I tillegg kan du ta ut 10 000 kroner i løpet av 4 dager i andre bankers minibanker.
Se hvor mye du kan ta ut i utlandet med bankkort
Her kan du se hva som gjelder for:
På bankkortet er det beløpsgrense for uttak i minibank i utlandet på 15 000 kroner. I noen land kan disse beløpsgrensene være lavere. Ved varekjøp er den øvre grensen pengene du har på kontoen, men ikke mer enn 100 000 kroner.
Se hva som gjelder for:
PIN-koden til kortet ditt finner du under menypunktet Kort i mobilbanken eller nettbanken. Velg det aktuelle kortet, og trykk på Vise PIN.
Gjelder det PIN-kode på bankkort for barn eller bankkort for ungdom, må du kontakte banken for å få tilsendt koden.
I juli 2024 kom Apple til enighet med EU om å åpne for andre digitale lommebøker på iPhone, noe som er veldig gode nyheter. Det sikrer en rettferdig konkurranse og kundens frihet til å velge.
SpareBank 1 har inngått en avtale med Apple, og jobber for at Apple Pay skal bli tilgjengelig for kundene våre i løpet av første halvår i 2025. Dermed vil kundene våre få flere betalingsmuligheter.
Vi kan frem til da tilby å tæppe med Vipps! Du aktiverer tjenesten i Vipps-appen, og kobler opp bankkortet ditt.
Det kan være flere årsaker til at kortet ditt ikke fungerer:
Se også:
Du kan bestille nytt kort i din mobilbank eller nettbank. Velg Kort og deretter Erstatte ødelagt kort. Prisen for å erstatte ødelagt eller mistet kort er 100 kroner. Du vil få kortet i posten etter ca. en uke.
Har du ikke mobilbank eller nettbank, eller kommer du deg ikke inn der, kan du kontakte oss på +47 915 03900. Er du i utlandet, ringer du +47 915 03900.
Med bankkort kan du ta ut 20.000 kroner i løpet av 4 dager i våre minibanker. I tillegg kan du ta ut 10 000 kroner i løpet av 4 dager i andre bankers minibanker.
Se hvor mye du kan ta ut i utlandet med bankkort
Her kan du se hva som gjelder for:
Hvis kortet ditt har kommet til rette og du er sikker på at ingen andre har hatt tilgang til det, kan du fjerne sperren i din mobilbank eller nettbank på oversiktssiden for kort. Er du i tvil om noen andre kan ha brukt kortet, anbefaler vi at du beholder sperren og heller bestiller deg et nytt kort.
Bankkort: Hvis du ikke har bestilt nytt kort, kan du oppheve sperren. Kortet er da umiddelbart klar til bruk igjen. Har du bestilt nytt kort, kan du ikke åpne det gamle.
Kredittkort: Du kan oppheve sperren innen 48 timer etter at du sperret det. Etter dette vil nytt kort automatisk bli sendt til deg.
Har du ikke mobilbank eller nettbank, eller kommer du deg ikke inn der, kan du ringe oss på +47 915 03900. Er du i utlandet, ringer du +47 915 03900.
beskrivelse
Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no
For at nettsidene skal fungere, må vi bruke tekniske informasjonskapsler. Denne kan derfor ikke slås av
Kryss av hvis du vil slippe å gjøre de samme valgene hver gang du er på nettsidene våre. Funksjonelle informasjonskapsler lagrer opplysninger om din bruk av nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort, slik at du kan få funksjonalitet tilpasset deg
Kryss av hvis du vil at nettsidene våre skal bli bedre og enklere å bruke. Informasjonskapslene lagrer statistikk, og brukes for å analysere hva du gjør på nettsidene. Denne informasjonen hjelper oss til å forstå hvordan nettsidene blir brukt, noe som gjør at vi kan forbedre oss
Kryss av hvis du vil ha innhold som er tilpasset deg. Informasjonskapslene samler informasjon om ditt bruksmønster og dine interesser. Dette gjør at vi kan gi deg mer relevant og tilpasset markedsføring, også gjennom våre samarbeidspartnere, på for eksempel nettsider, annonser og i sosiale medier