1. Gå til Regnskap i venstremenyen og velg Eiendeler.
2. Klikk på de tre prikkene på aktuell eiendel og velg Registrer som solgt.
1. Gå til Regnskap i venstremenyen og velg Eiendeler.
2. Klikk på de tre prikkene på aktuell eiendel og velg Registrer som solgt.
3. Legg inn nødvendig informasjon og klikk på Registrere eiendel som solgt.
4. Når du klikker på fanen Solgte finner du eiendeler som er solgt.
5. Gå til Salg i venstremenyen og til Faktura. Du vil nå finne en autogenerert faktura med salg av eiendelen.
6. Klikk på Send faktura.
NB: Dersom du bruker automatiske avskrivninger, er det viktig å huske at eiendelen bare er avskrevet frem til utgangen av forrige måned. Dersom du selger eiendelen før eller etter dette, må avskrivinger først bokføres/korrigeres manuelt i regnskapet for å få riktig regnskapsverdi ved salg.
Reversere salg
Dersom du ved en feil har opprettet faktura og solgt en eiendel i systemet, kan du reversere dette. Da lages det en kreditnota og statusen på eiendelen tilbakestilles.
1. Klikk deg inn på den solgte eiendelen.
2. Gå til de tre prikkene og velg Reverser salg.
3. Ved spørsmål om du ønsker å reversere salget, klikker du på Ja.
Det opprettes nå en kreditnota med samme dato som fakturadato, og salgsbilaget tilbakeføres. Statusen på eiendelen tilbakestilles fra Solgt til Aktiv.
For at nettsidene skal fungere, må vi bruke tekniske informasjonskapsler. Denne kan derfor ikke slås av
Kryss av hvis du vil slippe å gjøre de samme valgene hver gang du er på nettsidene våre. Funksjonelle informasjonskapsler lagrer opplysninger om din bruk av nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort, slik at du kan få funksjonalitet tilpasset deg
Kryss av hvis du vil at nettsidene våre skal bli bedre og enklere å bruke. Informasjonskapslene lagrer statistikk, og brukes for å analysere hva du gjør på nettsidene. Denne informasjonen hjelper oss til å forstå hvordan nettsidene blir brukt, noe som gjør at vi kan forbedre oss
Kryss av hvis du vil ha innhold som er tilpasset deg. Informasjonskapslene samler informasjon om ditt bruksmønster og dine interesser. Dette gjør at vi kan gi deg mer relevant og tilpasset markedsføring, også gjennom våre samarbeidspartnere, på for eksempel nettsider, annonser og i sosiale medier