Det er viktig at du er fornøyd med å være kunde hos
oss. Hvis noe ikke er som det skal, setter vi pris på at du forteller det til oss.
Kundeklager
Slik går du frem for å klage:
Er det noe du ikke er fornøyd med, kan du ringe oss eller chatte med oss. Da prøver vi å ordne opp i det med en gang.
Gjelder det banktjenester? Ta kontakt med din rådgiver i banken, eller din lokale banksjef. Finn kontor og rådgiver.
Gjelder det forsikringstjenester? Ring oss på 915 02300. Du treffer oss på hverdager fra 08 til 16.
Gjelder det pensjon? Ring oss på 21 02 50 50. Du treffer oss på hverdager fra 08 til 16.
Er du ikke fornøyd etter å ha snakket med oss, kan du henvende deg til vår klageservice.
Gjelder klagen banktjenester?
Send inn din klage til felles klagenemnd for SpareBank 1 SMN. Vi vil besvare din henvendelse så snart som mulig, senest innen 21 dager.
Du kan også klage til oss dersom du oppdager brudd på norsk lov eller bankens retningslinjer, som etiske retningslinjer, retningslinjer for samfunnsansvar og bærekraft, økonomisk kriminalitet eller andre forhold du mener banken bør vite om, og behandle.
Gjelder klagen forsikringstjenester?
Gjelder klagen pensjonstjenester?
Om du opplever at klagen ikke løses av SpareBank 1 SMN kan du kontakte Finansklagenemda.
Finansklagenemda er bransjens uavhengige klageorgan som behandler tvister mellom blant annet banker, forsikringsselskap og deres kunder.
Finansklagenemda
Postboks 53, Skøyen
0212 Oslo
Tlf: 23 13 19 60
Klage på andre tjenester
-
Er du ikke fornøyd med EiendomsMegler 1s tjenester? Les hva du må gjøre her.
Kontaktinfo til Reklamasjonsnemnda for Eiendomsmeglingstjenester
tlf 22 12 90 90 (12:30 - 15:00)
Parkveien 55
0256 OsloE-post: post@eiendomsmeglingsnemnda.no
-
Ønsker du å sende en klage til SpareBank 1 Forvaltning? Les hvordan du går frem her.
Kontaktinfo til Finansklagenemda
Dersom du opplever at klagen ikke kan løses av SpareBank 1 Forvaltning kan du kontakte Finansklagenemda.
Tlf: 23 13 19 60
Askekroken 11
0277 Oslo