Oppdatering av kundeinformasjon i Kredittbanken

Hvorfor må du svare på spørsmålene?

Du er kunde i Kredittbanken ASA, som er vår leverandør av kredittkort, refinansieringslån og forbrukslån, men vi mangler tilstrekkelig informasjon på deg. For å hindre hvitvasking og misbruk av din identitet er vi lovpålagt å stille deg noen spørsmål med jevne mellomrom.

Vi beklager ulempen, men håper på forståelse for at tilstrekkelig informasjon er nødvendig for å forebygge hvitvasking og terrorfinansiering.

For å oppdatere kundeinformasjon logger du inn i nettbanken eller mobilbanken som vanlig, og får opp spørsmålene automatisk dersom du må svare.

Viktig!
Ikke gi fra deg personlig informasjon via e-post eller på usikre nettsider

Husk at du aldri må gi fra deg personlig informasjon som pass, fødselsnummer, passord, koder eller kortinformasjon via e-post eller på usikre nettsider. 

Hvis du har mottatt kommunikasjon som du er usikker på om kan være svindelforsøk, er det viktig at du ikke klikker på lenker, vedlegg eller svarer. Er du i tvil, ta kontakt med oss raskest mulig.

Har du spørsmål om behandlingen av personopplysninger i forbindelse med dette kan du lese mer i vår personvernerklæring.


Ofte stilte spørsmål

  • Vi har et ansvar for å ha kunnskap om hvordan kundene bruker våre produkter og tjenester. Denne informasjonen skal registreres og oppdateres jevnlig gjennom hele kundeforholdet. Formålet er å hindre at norske banker brukes som ledd i hvitvasking eller terrorfinansiering og for å hindre misbruk av din identitet. 

    Det at vi ber deg om å oppdatere informasjon betyr på ingen måte at noen mistenker noe kriminelt, men vi er lovpålagt å be om denne informasjonen for å sørge for at alle dine kontoer og avtaler hos oss er sikre.

  • Dersom vi ikke mottar oppdatert kundeinformasjon innen fristen vil ditt kundeforhold i Kredittbanken dessverre bli midlertidig sperret. Så snart vi mottar oppdatert informasjon vil kundeforholdet bli åpnet igjen. 

  • Det å oppdatere kundeinformasjon og det å legitimere seg er to forskjellige ting. Norske banker er pålagt å alltid ha oppdatert informasjon om sine kunder, i tillegg til gyldig legitimasjon. Begge deler er viktig i arbeidet for å forebygge ID-tyveri, hvitvasking og annen type økonomisk kriminalitet.