Nå vil innloggingen se litt annerledes ut

Fra onsdag 18. september 2024 kommer innloggingen til å se litt annerledes ut enn du er vant til. Det blir færre klikk mellom deg og nettbanken din.

Skjermbilde av nytt innloggingsvindu til nettbanken
  1. Klikk på Logg inn inn oppe til høyre som vanlig.
  2. Du får opp en liten meny  på skjermen der du velger Logg inn med BankID.
  3. Tast inn fødselsnummeret ditt i det lilla vinduet som kommer opp.
  4. Godkjenn innloggingen slik du pleier, i appen eller med kodebrikke

Er det noen forskjell på å logge inn på mobilen og datamaskinen?

Nei, innloggingen er lik på mobil og på datamaskinen. Den eneste forskjellen er at du får opp innloggingsalternativene nederst på skjermen når du trykker Logg inn, og du får muligheten til å åpne mobilbank-appen i tillegg til å logge inn.

Skjermbilde av nytt innloggingsvindu til nettbanken, på mobil

Hva med meg som skal logge inn til pensjon eller forsikring?

Du som bare er forsikrings- eller pensjonskunde hos oss får også en enklere innlogging. Nå trenger du ikke lenger å finne en egen lenke for denne innloggingen, du bruker innloggingsknappen på toppen av siden for å logge inn på samme måte som bankkundene. 

Hvordan logger jeg inn uten BankID?

Har du Uten BankID klikker du på Logg inn og velger Logg inn uten BankID. Deretter kommer du til en ny side der du taster inn fødselsnummer, engangskode og passord på vanlig måte.

Hvorfor gjør dere denne endringen?

Vi jobber hele tiden med å gjøre hverdagen din enklere. Det siste året har vi gjort mange grep for å gjøre det lettere å logge inn i nettbanken og de andre tjenestene våre. Denne endringen er nok et steg på veien for å gjøre det så enkelt som mulig for deg å logge inn. 

Hva med meg som er bedriftskunde?

I denne omgangen gjør vi endringer på innloggingen for privatkunder. Vi kommer også til å legge om innloggingen for bedriftskunder, men dette vil fortsatt være noe frem i tid. 

{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene", "DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis mer informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort." }