Kundeundersøkelsene fra EPSI og Aalund:
De mest fornøyde pensjonskundene

Både EPSI sin kundeundersøkelse og Aalunds Bedriftspensjonsbarometer viser det samme: SpareBank 1 sine pensjonskunder er de mest fornøyde.

EPSI og Aalunds Bedriftspensjonsbarometer. De mest fornøyde pensjonskundene

Tusen takk for tilliten

– Dette er skikkelig artig! Det er klart vi er både stolte og ydmyke over igjen å ha bli kåret til selskapet med de mest fornøyde pensjonsskundene, sier Wenche Seljeseth, administrerende direktør i Sparebank 1 Forsikring.

For sjette året på rad viser Aalund Bedriftspensjonsbarometer at vi ligger på toppen av kundetilfredshet. EPSI-undersøkelsen viser at også ansatte med tjenestepensjon gjennom arbeidsgiver i privat sektor, gir oss høyest score.

Best på det viktigste for kundene

Aalund Bedriftspensjonsbarometer sin årlige undersøkelse kartlegger om tjenestepensjonskundene i Norge er fornøyde eller ikke. Undersøkelsen måler følgende parametre:

Tilfredshet – er kundene tilfredse?
Image – hvordan man blir oppfattet av kundene?
Lojalitet – fremtidig adferd hos kundene. Blir de eller vil de skifte pensjonsleverandør?

Aalund analyserer hvilke parametre som er viktigst for samlet tilfredshet. – Det at vi igjen scorer aller best der det er viktigst å være best: evne til å sette seg inn i bedriftens situasjon, rådgivning av beslutningstaker, generell service overfor beslutningstaker og oppfølging av forespørsler, viser slagkraften vi har når vi alle drar i samme retning i SpareBank 1 Alliansen, sier en stolt Wenche Seljeseth, adm. dir. i SpareBank 1 Forsikring.

 

Best i klassen

I følge kundene i EPSI-undersøkelsen fremstår SpareBank 1 som enkle å ha med å gjøre, og får positive tilbakemeldinger på sine digitale løsninger. I tillegg har SpareBank 1 et relativt godt omdømme blant kundene, og bedømmes også bedre enn sine hovedkonkurrenter på det å ta samfunnsansvar. 

Aalund Bedriftspensjonsbarometer
  • Norges største kundeundersøkelse for tjenestepensjon. 
  • Den eneste kundetilfredshetsundersøkelsen innen tjenestepensjon i Norge som ikke er bestilt av en av leverandørene.
  • Gjennomført årlig siden i 2006.
  • Telefonintervju med hovedansvarlig for tjenestepensjon. Det er omlag 1100 bedrifter som har blitt intervjuet i årets undersøkelse. 

For mer informasjon se aalund.com/nb/

EPSI Norge
  • Leverandør av uavhengige kundetilfredshetsanalyser. 
  • Undersøkelsen gir svar på hvilke områder som skaper kundetilfredshet og lojalitet.
  • Gjennomført kundetilfredshetsmålinger i Norge siden 2004.
  • 1300 dybdeintervjuer er gjennomført i årets undersøkelse.
  • Det er ansatte som har tjenestepensjon gjennom arbeidsgiver i privat sektor, som har blitt intervjuet.

For mer informasjon se epsi-norway.org