Har du flere ansatte som handler for bedriften, kan du ha flere kort til samme konto.
Du kan også styre hvor mye penger som skal være tilgjengelig ved å knytte hvert kort til en egen konto.
Er du privatkunde i en SpareBank 1-bank, får du samme kode på bedriftskortet ditt.
Sette inn penger for bedrift, lag eller forening?
Nå kan man ikke lenger gjøre kontantinnskudd til en bedriftskonto med private bankkort. Det må gjøres med bankkort eller innskuddskort knyttet til bedriftskontoen. Det kreves ikke disposisjonsrett ved utstedelse av innskuddskortet, og kan trygt bestilles til ansatte som kun skal gjøre kontantinnskudd
Ta ut og sett inn penger i butikker i hele Norge
I alle Meny- og Kiwi-butikker, de fleste Spar-butikkene og enkelte Joker-butikker kan du både ta ut og sette inn penger med bankkortet.
Det er lurt å følge noen forholdsregler når du handler med kort i butikk eller på nett. Her får du noen råd for å minske risikoen for at kortet ditt blir misbrukt.
Har du bankkort for bedrift sperrer du kortet i nettbank bedrift. Logg inn i nettbanken, gå til Min oversikt, Kort, velg det kortet det gjelder og klikk Sperre kort.
Når du mottar et nytt bankkort må kortet aktiveres. Det kan du gjøre enten ved å bruke det i en betalingsterminal, eller ved å aktivere det i nettbank bedrift under Kort. Det er korteier eller administrator som kan aktivere kortet i nettbank bedrift.
Er du korteier og privatkunde i banken kan du også aktivere kortet i din private nettbank under fanen Kort.
Regionsperre setter du ved å logge inn i nettbank bedrift. I menyen går du til Kort, velg det kortet det gjelder, og trykk på Regionsperre. Her kan du velge hvilke områder som skal sperres, og hvilke som skal være åpne.
Har du mistet eller ødelagt bedriftskortet, kan du erstatte det. Logg inn i nettbank bedrift, gå til Kort i menyen og velg det kortet det gjelder. Trykk på Rebestill eller Erstatt kort for å få tilsendt et nytt bedriftskort.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for",
"MODAL_CLOSE": "Lukk",
"SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til",
"SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?",
"SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min",
"SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå",
"SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort."
}