Hvordan aktiverer jeg ansattreskontro?

1. Gå til Innstillinger i toppmenyen og velg Lønn

aktivere-ansattreskontro-1

2. Velg fanen Kontoer og lønn og finn Ansattreskontro

aktivere-ansattreskontro-2

3. Velg mellom Alle ansatte eller Ved behov i nedtrekkslisten. Nyopprettede selskaper i systemet vil automatisk ligge med Ved behov som standard innstilling. 

aktivere-ansattreskontro-3

Hvis du velger å opprette Ved behov vil du måtte opprette ansattreskontro manuelt på hver ansatt, også på nyansatte. 

Hvis du velger Alle ansatte vil du få muligheten til å velge mellom følgende alternativer:

aktivere-ansattreskontro-4

Merk! 

  • Hvis selskapet ble opprettet før september 2022, vil du få en melding om å opprette nummerserie for ansattreskontro. 
  • Hvis du ønsker å deaktivere ansattreskontro velger du Ikke aktivt. Da vil det ikke lenger være mulig å aktivere reskontro på ansatte og nummerserien reservert for denne funksjonen blir deaktivert.