Hvorfor fungerer ikke engangskode-appen?

Det kan være flere årsaker til at engangskode-appen ikke fungerer. Se om du har fått en av disse meldingene og sjekk om veiledningen kan hjelpe:

Kommunikasjonsfeil

Da er det problemer med nettet. Prøv å slå av og på mobilen eller bytt nettverk – for eksempel fra trådløst til mobilnett eller omvendt.

Mangler kontaktinformasjon

Da må du ta kontakt med oss på +47 75 11 90 00, så hjelper vi deg videre.

Feil kode tastet inn

Da kan grunnen være at du har fått ny mobil eller nytt SIM-kort, gjenopprettet mobilen, eller installert en stor oppdatering.

Løsning:

  1. Slett engangskode-appen og last den inn på nytt.
  2. Følg veiledningen i appen.

Du trenger ikke å ringe oss for å bestille nye koder, dette gjør du selv i appen etter at den er lastet ned på nytt. Unntaket er hvis det er ungdommer under 18 år som skal ta i bruk engangskode-appen. De får ikke koder automatisk i appen, så da må ungdommen ringe oss.

Ny mobiltelefon

Har du fått ny mobil? Da må du ta kontakt med oss på +47 75 11 90 00, så hjelper vi deg videre. 

Får ikke push-varslinger

Sjekk at engangskode-appen har tillatelse til å sende push-varsler, samt at appen har tillatelse til å kjøre i bakgrunnen. Avhengig av hva slags mobil du har, finnes disse innstillingene under Innstillinger eller Apper.

Mottar ikke e-post ved aktivering av engangskode-appen

Logg deg inn i mobil- eller nettbank for å sjekke at du har riktig kontaktinformasjon lagret. Dersom kontaktinformasjonen er riktig og du fremdeles ikke mottar e-posten, sjekk søppelpostkassen. 

Mottar ikke SMS ved aktivering av engangskode-appen

Logg deg inn i mobil- eller nettbank for å sjekke at du har riktig kontaktinformasjon lagret. Har du nylig byttet mobiloperatør kan det hende nummeret må oppdateres. Send "OPPDATER" til 2252.

Betaversjon av iOS eller Android

Engangskode-appen støtter ikke betaversjoner. Installer en støttet versjon av iOS eller Android. 

 

NB: Nå skal SpareBank 1 gå over til BankID-appen!

Det betyr at du som har brukt engangskode-appen må gå over til BankID-appen. 

Dette gjør du:

  1. Last ned BankID-appen i App Store eller Google Play 
  2. Åpne BankID-appen og følg stegene.  
{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene", "DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis mer informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort." }