Du har et kundeforhold i SpareBank 1 Helgeland, men vi mangler tilstrekkelig informasjon om deg. For å hindre hvitvasking og misbruk av din identitet er det et lovpålagt krav at alle bankkunder må ha oppdatert kundeinformasjon. Du må derfor svare på noen spørsmål om hvordan du forventer å bruke banken. På forhånd takk!
Dersom dine kontoer er sperret må du ta kontakt med oss etter du har oppdatert din kundeinformasjon.Ta kontakt via chat eller ring oss på telefon +47 75 11 90 00, hverdager 08.00-15.00.
Dersom du ikke har BankID kan spørsmålet besvares skriftlig. Ring oss på telefon +47 75 11 90 00 for å få skjema tilsendt, eller kom innom banken så hjelper vi deg.
Dersom dine kontoer er sperret må du ta kontakt med oss etter du har oppdatert din kundeinformasjon. Ta kontakt via chat eller ring oss på telefon +47 75 11 90 00, hverdager 08.00-15.00.
Dersom du er oppnevnt som verge og skal oppdatere kundeinformasjon på vegne av vergehaver, må du enten komme innom oss i banken, eller ta kontakt på telefon +47 75 11 90 00 så hjelper vi deg.
Har du ikke BankID?
Dersom du ikke kan oppdatere din kundeinformasjon grunnet manglende BankID, vennligst ta kontakt med oss, slik at vi kan finne en løsning for deg.
Manglende oppdatert informasjon
Tilstrekkelig informasjon er avgjørende for et kundeforhold med banken.
I tilfeller hvor banken ikke mottar tilstrekkelig informasjon vil vi dessverre måtte vurdere å avslutte kundeforholdet, inkludert eventuelt utstedt BankID/bankkort.
Sperret konto/BankID
For å oppheve sperringen ber vi deg om å oppdatere kundeinformasjonen din snarest mulig. Når vi mottar beskjed om at vi har mottatt tilstrekkelig informasjon begynner vi prosessen med å gjenåpne kontoen din.I meldingen du har fått fra banken finner du detaljert informasjon om hva vi trenger fra deg.
Inaktivt kundeforhold
Om du har et inaktivt kundeforhold som du ønsker å avslutte kan du enkelt gjøre dette ved å fylle ut dette skjemaet.
Vi trenger din hjelp!
La oss kalle dette en felles dugnad for å avdekke og forhindre svindelforsøk: Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.
Vi oppfordrer på det sterkeste at du oppdaterer kundeinformasjonen din, slik at vi bedre kan beskytte deg mot ID-tyveri og svindel. I tillegg er banken pålagt å ha oppdatert kundeinformasjon på sin kunder. Om du ikke oppdaterer kundeinformasjonen din kan det i ytterste konsekvens føre til avvikling av kundeforholdet.
Dersom du ikke har mulighet til å besøke en filial eller oppdatere informasjonen online, må du ta kontakt med oss slik at vi kan finne en løsning sammen.
Det er nødvendig å oppdatere KYC-informasjonen minst hvert 3. år, men du kan bli bedt om å oppdatere kundeinformasjonen din oftere ved endring i bruk av banktjenester.
Det er viktig å holde oss oppdatert om eventuelle endringer i dine personlige opplysninger. Dersom det skulle skje endringer, kan du oppdatere kundeinformasjonen via hjemmesiden vår eller ved å logge inn i nett - eller mobilbanken. Du finner skjema for å oppdatere kundeinformasjon under "innstillinger - om meg - kontaktinformasjon".
Ja, vi tar personvern og datasikkerhet svært alvorlig. All informasjon du deler med oss under oppdateringsprosessen vil bli behandlet i tråd med strenge sikkerhetsstandarder og gjeldende lover og regler.
Vi vil aldri be deg om å oppgi personlig informasjon eller passord via e-post eller telefon. Hvis du er usikker på en forespørsel, bør du kontakte banken direkte via offisielle kontaktopplysninger for å beklrefte at kommunikasjonen kommer fra oss.
Om du er privatkunde og har registrert et enkeltmannsforetak, må du svare på to sett med spørsmål. Oppdatering av kundeinformasjon for enkeltmannsforetaket gjøres på følgende måte:
Gå inn på sbh.no, velg fanen Bedrift øverst.
Klikk på "Oppdater kundeinformasjon" nede til høyre på siden
Skriv inn organisasjonsnummer, velg "Fortsett uten å logge inn" og svar på spørsmålene evt. bekreft at svarene som står der er riktige.
Dere finner skjema for oppdatering av kundeinformasjon på hjemmesiden vår.
Gå til sbh.no og velg fanen Bedrift øverst til venstre. På siden finner dere skjema Oppdatering av Kundeinformasjon. Fyll inn svarene i skjema. Skjema sendes deretter til elektronisk signering. NB! Skjemaet må signeres med BankID av den eller de som har signaturrett i henhold til firmaattesten.
Dersom dere av en eller annen grunn ikke kan oppdatere online, vennligst ta kontakt med vår kundeservice, slik at vi kan finne en løsning sammen.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for",
"MODAL_CLOSE": "Lukk",
"SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til",
"SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?",
"SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min",
"SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå",
"SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort."
}