Betalingsterminal

Med en betalingsterminal er det enkelt for kundene dine å betale, og bedriften din henger med på nye muligheter og regler for betaling.

bankterminal.jpg
Effektiv måte å ta betalt med kort, mobil eller Vipps.
Trygg betalingsmåte som gir et oversiktlig regnskap.
Enkelt å returnere penger til kundens konto.

Priser

  • Månedsabonnement:
  • Transaksjonspris:

Prisene gjelder for BankAxept når SpareBank 1 Helgeland er innløser.


Hvilken betalingsterminal skal du velge?

  • Skal du kjøpe eller leie? Det kan være en fordel å leie betalingsterminal sånn at du kan bytte den ut i takt med nye krav og tekniske muligheter.
  • Skal kundene kunne tipse? Velg en betalingsterminal med tipsfunksjon.
  • Skal kundene kunne betale med kredittkort eller mobilen? Hvis du har mange kunder som vil betale med klokke og mobil, eller turister som bruker kredittkort, kan det være lønnsomt å åpne for dette. 

Du kan også velge om bankterminalen skal være mobil, ubetjent eller om du vil integrere den med kassasystemet. Det er mange som leverer bankterminaler, men vi anbefaler Nets.  


Sånn skaffer du en betalingsterminal

1
Bestill betalingsterminalen fra en leverandør
Det første du må gjøre er å kjøpe eller leie en betalingsterminal. Vi anbefaler Nets, blant annet fordi de hjelper bedriften din med å få etablert en del nødvendige avtaler.
2
Signer en oppgjørsavtale med SpareBank 1
Oppgjørsavtalen sier at vi i SpareBank 1 garanterer for oppgjøret deres, ved å sørge for at dere får pengene inn på konto. Vi tar oss også av reserveløsninger. Avtalen dekker BankAxept, som er den vanligste måten å betale med kort.
3
Godta BankAxepts avtalevilkår
Du vil få en e-post fra BankAxept som inneholder en lenke til aksept av avtalevilkårene. Du godtar vilkårene ved å bruke BankID. Sånn! Da er dere klare til å få penger inn i kassa.
Tæppe med Vipps

NYHET!
Nå kan kundene tæppe med Vipps


{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene", "DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis mer informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort." }