Du kan bruke din eksisterende BankID for å bli kunde hos oss i SpareBank 1 Gudbrandsdal. Bestill deretter alt du trenger i mobilbanken eller nettbanken.
Har du BankID og er over 18 år, kan du bli kunde og ta i bruk mobilbank eller nettbanken umiddelbart. Verger kan søke om konto til mindreårige i egen mobilbank eller nettbank. Trenger du hjelp kan du kontakte banken.
Bruk din eksisterende BankID for å logge inn i nettbanken. Her kan du bestille kort og opprette de kontoene du vil ha.
Sett passord til mobilbanken
Bestilte bankkort kommer i posten etter ca. 7 virkedager.
PIN-kode til kortene finner du i mobilbanken og nettbanken under menypunktet kort. Du har samme PIN på alle kort hos oss.
Avslutning av konto og overføring av penger fra kontoer i tidligere bank tar ca. 7 dager
Dersom du mottar papirfaktura på en regning du egentlig har AvtaleGiro på, betal denne. I perioden fra din gamle bankforbindelse avslutter avtalen hos seg til vi har registrert den på nytt hos oss, kan dette skje.
Eksisterende eFaktura kommer automatisk opp i mobilbanken og nettbanken.
Bestill BankID fra SpareBank 1 slik at du får fullt utbytte av selvbetjente løsninger hos oss.
Vent med å avslutte og flytte kundeforholdet i nåværende bank til du har mottatt nye kort og fått BankID hos oss. Så slipper du å være uten kort og nettbank i overgangsperioden.
Vi hjelper deg med å avslutte og flytte kontoene dine, avslutte og flytte BSU, og hente AvtaleGiro-avtalene dine. Husk å gi beskjed om ditt nye kontonummer til arbeidsgiver og andre som overfører penger til deg.
Use your existing BankID to log in to the online bank. Here you can order cards and create the accounts you want.
Make a password to the mobilebank
Mobile banking, online banking and new accounts will be available immediately.
Ordered bank cards arrive in the mail after approx. 7 working days.
The PIN code for the cards can be found in the mobile bank and online bank under the menu item cards. You have the same PIN on all cards.
If you receive a paper invoice on an invoice you actually have AvtaleGiro on, pay this. In the period from your old bank connection terminates the agreement with them until we have registered it again with us, this can happen.
Existing eFaktura automatically appears in the mobile bank and online bank.
Order BankID from SpareBank 1 so you get the full benefit of self-service solutions.
Do not close your accounts with your former bank until you have received your new bank card and BankID from us. This way, you will not be without a card, mobile banking, and online banking during the transition period.
We will help you closing and move your accounts, close and move BSU, and retrieve your AvtaleGiro agreements. Remember to notify your new account number to your employer and anyone else who transfers money to you.
Fra du er 13 år kan du få BankID. For å få BankID hos oss må du komme innom et av våre kontorer med legitimasjon. Gyldig legitimasjon for å få BankID er gyldig pass eller norsk nasjonalt ID-kort . Dersom du ikke kan møte opp i banken, ta kontakt på 02095.
To begin the account opening process, please fill out the online form. Make sure you have the following information ready before completing the digital form:
Once you have submitted the digital form, you will later receive text message from us regarding when you can visit the bank.
Estimate: It may take up to seven business days.
If you're a seasonal worker (here for 9 months or less), we highly recommend considering using an account and card from a bank in your home country. Most employers can pay salaries to foreign accounts. In most cases, it will be cheaper and more convenient for you.
To begin the account opening process, please fill out the online form. Make sure you have the following information ready before completing the digital form:
Once you have submitted the digital form, you will later receive text message from us regarding when you can visit the bank.
Estimate: It may take up to seven business days.
After receiving a text message specifying your visit date, please bring the following documentation:
Your passport, refugee travel document, or Norwegian immigrant's passport.
The residence permit for individuals outside the EU/EEA.
Either an employment contract, student identity card, or another form of proof of income.
The tax withholding card for employed individuals.
The decision on the introduction program and the refugee settlement decision.
Freqently asked questions
Most employers can pay your salary into your account in your home country. In most cases, this will be easier and cheaper. Contact your bank to find out about the prices and conditions that apply for use in Norway.
If you don't have the Norwegian electronic BankID (which requires a Norwegian passport), you have to fill out this form. We'll get in touch with you when the agreement is ready to be signed. Due to high demand, it may take up to four weeks to set up the account.
The account will be available for a maximum of nine months before it is closed. If you change your plans and stay in Norway longer than this, please inform us so we can provide you with a different type of card and account. Refer to our price list for fees regarding seasonal worker accounts.
Before you move, you must transfer the money in your account to an account in your home country. You can do this yourself through online or mobile banking. Once the money has been transferred, please contact us, and we will close your bank account.
The agreement documents are available in Norwegian or English. You must be able to understand the terms of the agreement text to become a customer. We only open seasonal worker accounts for employees of companies that are customers of SpareBank 1 Gudbrandsdal.
Er du sesongarbeider (skal være her i 9 måneder eller mindre) anbefaler vi på det sterkeste at du vurderer å bruke en konto og kort fra en bank i ditt hjemland. De fleste arbeidsgivere kan betale ut lønn til utenlandske kontoer. I de fleste tilfeller vil det være billigere og enklere for deg.
For å bli kunde med D-nummer må du fylle ut digitalt Bli kunde-skjema. Ha klart følgende dokumentasjon:
Gyldig arbeidskontrakt
Gyldig pass eller D-nummer informasjon
Verger kan søke om konto for mindreårige i egen mobilbank og nettbank, eller de kan kontakte bankkontoret.
Når du har fått tekstmelding fra oss med dato for besøk, må du ta med følgende dokumentasjon:
Gyldig pass, reisebevis for flykninger eller Norsk Utlendingspass.
Kopi av oppholdstillatelse/-kort for borgere utenfor EU/EØS.
Arbeidskontrakt/studiebevis eller annen dokumentasjon på inntekt.
Skattekort for arbeidstagere.
Vedtak om introduksjonsprogram og bosettingsvedtak for flyktninger.
Hva lurer andre på?
De fleste arbeidsgivere kan utbetale lønn til din konto i hjemlandet. I de fleste tilfeller vil det være enklere og billigere. Kontakt din bank for å finne ut av hvilke priser og vilkår som gjelder for bruk i Norge.
Hvis du ikke har den norske elektroniske ID'en BankID (krever norsk pass) fyller du ut dette bestillingsskjemaet. Vi tar kontakt med deg når avtalen er klar for å signeres. Du trenger ikke foreta deg noe i mellomtiden. På grunn av stor pågang kan det ta opp til fire uker å opprette konto.
Kontoen vil være tilgjengelig i maksimalt ni måneder før den avsluttes. Hvis du endrer planer og blir i Norge lenger enn dette, må du gi oss beskjed så vi kan gi deg en annen type kort og konto. Se vår prisliste for gebyr på sesongarbeiderkonto.
Før du flytter må du overføre saldoen på konto til en konto i ditt hjemland. Dette gjør du selv i nett- eller mobilbank. Når pengene er overført tar du kontakt med oss, så avslutter vi kundeforholdet for deg.
Avtaledokumentene er på norsk eller engelsk. Du må være i stand til å forstå vilkårene i avtaleteksten for å bli kunde. Vi åpner bare sesongarbeiderkonto for ansatte i bedrifter som er kunde hos oss i SpareBank 1 Gudbrandsdal.
Mobilbank, nettbank og nye kontoer blir tilgjengelig umiddelbart
Kortene kommer i posten etter ca. 7 virkedager (Tips! For en kjapp postgang, husk at navnet ditt må stå på postkassa.)
PIN-kode til kortene finner du i mobilbanken og nettbanken. Du har samme PIN på alle kort.
Dersom du mottar papirfaktura på en regning du egentlig har AvtaleGiro på, betal denne. I perioden fra din gamle bankforbindelse avslutter avtalen hos seg til vi har registrert den på nytt hos oss, kan dette forekomme.
Eksisterende eFaktura kommer automatisk opp i mobilbanken og nettbanken.
Gode råd som kan forenkle bankbyttet
Før kontoene avsluttes hos din gamle bankforbindelse bør du sette inn penger på den nye kontoen. Ditt nye kontonummer finner du i mobilbanken og nettbanken. Da sikrer du tilgang til penger under overgangen fra gammel til ny bank.
Dersom du mottar papirfaktura på en regning du egentlig har avtalegiroavtale på, så betaler du denne. I perioden fra din gamle bankforbindelse avslutter avtalen hos seg til den blir registrert på nytt hos oss, vil det fremstå som om du ikke har avtalegiro. Dermed vil de som skal sende deg en faktura i denne perioden måtte sende papirfaktura.
Du må selv informere arbeidsgiver og sosial-/trygdekontor om ditt nye kontonummer.
Betalinger som er lagt på forfall hos din tidligere bankforbindelse må legges inn på forfallsregisteret hos ny bank dersom den kontoen som skal belastes sies opp før betalingen er gjennomført.
Bankkort kan ikke brukes etter avslutning av den konto som kortet er knyttet til.
Generell informasjon rundt bankbyttet
Fakturaer vil komme automatisk i din nye nettbank.
Avslutning av kontoen kan medføre at en programpakke oppløses, noe som kan føre til mindre gunstige vilkår på øvrige tjenester hos den tidligere bankforbindelsen hvis disse beholdes.
Hvis det er knyttet oppsigelsesfrister eller bindingstid til enkelte kontoer bør du vurdere å vente med og si disse opp når bindingstiden utløper, fordi du ved å avbryte en slik avtale kan bli påført kostnader fra tidligere bankforbindelse.
Dersom saldoen er negativ, enten som følge av innvilget kreditt eller overtrekk, vil kontoforholdet hos den tidligere bankforbindelsen ikke bli avsluttet uten at dette dekkes inn.
Depositumskonto for husleie eller lignende omfattes ikke av oppdraget.
Konto det er tatt utlegg eller pant i eller på annen måte er sperret, ikke kan omfattes av oppdraget så langt utlegget/panteretten/sperringen rekker.
Sjekker ikke skal brukes etter avslutning av den konto som sjekkene trekkes på.
Arkivfunksjoner i nettbanken til din tidligere bankforbindelse forsvinner når nettbankavtalen avsluttes.
Umyndig kontohaver må ha vergenes samtykke for å kunne gi oppdrag om overføring av innskudd.
Nå har det blitt superenkelt å flytte AvtaleGiro!
Har du AvtaleGiro i en annen bank, og ønsker å samle alt hos oss? Tidligere kunne det være tungvint og tidkrevende å flytte AvtaleGiro, men nå gjør du det enkelt på 1-2-3!
Alt du trenger å gjøre er å samtykke til at vi kan hente og flytte avtalene for deg. Resten ordner vi – helt gratis selvfølgelig.
Bruk din eksisterende BankID for å bli kunde hos oss, og bestill deretter alt du trenger i mobilbanken eller nettbanken.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for",
"MODAL_CLOSE": "Lukk",
"SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til",
"SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?",
"SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min",
"SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå",
"SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort."
}