Hvordan bestiller jeg ny kodebrikke til BankID?

Kodebrikken kan være grei som en reserveløsning, men er ikke nødvendig å ha. Bruker du BankID-appen i stedet har du med deg kodebrikken overalt, hele tiden! Hvis du har registrert mobilnummer og epost i nett- eller mobilbanken kan du enkelt komme i gang ved å lese mer og laste ned BankID-appen her.

Dersom du ikke bestiller ny kodebrikke og heller velger BankID-appen, bidrar du også til å redusere elektronisk avfall. Godt for miljøet og enklere for deg!

Hvis du ønsker å bestille ny kodebrikke, kan du gjøre dette innlogget på chat eller ta kontakt med oss på 02095. Det tar ca. 3 uker før du får kodebrikken i postkassen. Kodebrikken er personlig og skal ikke benyttes av andre. 

Ønsker du fortsatt kodebrikke, bestiller du det ved å ta kontakt med oss pr. telefon 915 02095.


Ny kodebrikke koster 100 kroner og det tar 7-9 dager før du får kodebrikken i postkassen. Kodebrikken er personlig og skal ikke benyttes av andre. Kodebrikken kan være grei å ha som en reserveløsning, men er ikke nødvendig å ha.

Trenger du tilgang med en gang? Ring kundeservice for bestilling av engangskode på mobil.