Klar for å bli kunde?

Velkommen til banken med kundeutbytte!

Ønsker du å flytte alt til oss, eller trenger du bare å registrere deg for å disponere en konto – eller kanskje noe midt imellom? Dette fikser du raskt og enkelt her.

Har du ikke norsk BankID? Da kan du bli kunde uten BankID | Become a customer without BankID

Klar for å bli kunde i Sparebank 1 Østlandet?

Banken med kundeutbytte

Vi deler overskuddet med alle kunder som har lån og sparepenger hos oss.

Gjør hverdagen enklere

Du får Norges mest personlige mobilbank og hjelp av oss når du ønsker det.

Stress å bytte bank? 

Det er faktisk enklere enn du tror. 

Les mer om bankbytte her

Slik går du frem for å bli kunde med BankID



Har du ikke BankID?

BankID gis til kunder med norsk fødselsnummer, som bruker kontoen sin aktivt og har pass, reisebevis, utlendingspass eller norsk nasjonalt ID-kort.


Bli kunde uten BankID

Her kan du opprette kundeforhold fra fylte 15 år.

Bli kunde uten BankID

Her kan du søke om å bli kunde uten BankID, fra fylte 15 år.

Er du over 18 år koster det 500 kroner å bli kunde uten BankID.
Beløpet blir trukket fra kontoen din når kundeforholdet er opprettet. 

Når du blir kunde uten BankID omfattes følgende produkter:

  • Brukskonto
  • Nettbank og mobilbank
  • Innloggingsløsningen “Uten BankID”
  • Bankkort, om du ønsker det (årspris kommer i tillegg)

Har du D-nummer vil du bli bedt om å laste opp dokumentasjon i søknaden. Det kan da være lurt å søke fra mobiltelefon eller nettbrett, slik at du kan legge ved dokumentene som bilder. 

Alle kan bli bedt om å levere ytterligere dokumentasjon for at søknaden skal bli ferdig behandlet.

Når vi har behandlet søknaden din vil du få en SMS eller epost hvor du blir bedt om å bestille time til legitimering og signering av dokumenter ved et bankkontor.

Become a customer without BankID

Here you can become a customer from the age of 15.

The service has a fee of NOK 500, if you are over 18 years old.
This cost will be charged when your customer relationship has been established. 

The order can include the following products:

  • Bank account 
  • Online- and mobile bank
  • Login solution “Without BankID”
  • Debit card, if you need it (annual fee will be added)

If you have a D number, you will be asked to upload documentation in the application. It might therefore be a good idea to submit the application using a smartphone or tablet, allowing you to attach the documents as images.

Everyone might be asked to provide additional documentation to complete the application process.

Once we have processed your application, you will receive an SMS or email asking you to book an appointment for identification and to sign the documents at a bank office.

FAQ

Hvorfor velge oss?
Vi er til for at folk og bedrifter skal lykkes

Norges mest personlige mobilbank

I mobilbanken kan du tilpasse oversikten, sparingen, varslingene og mye mer – akkurat sånn du vil.

Vi er banken med
kundeutbytte

Overskuddet deler vi med kunder som har lån og sparepenger hos oss - og hva du bruker det på er opp til deg.

Lokalt til stede
 og engasjert

Vi er en lokal støttespiller som gir stipend til unge talenter og støtter lag og foreninger i by og bygd.

{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene", "DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis mer informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort." }