Hvordan sender jeg faktura som eFaktura?

Slik aktiverer du sending av eFaktura

1. Gå til Markedsplass i venstremenyen og velg Moduler. Bla ned til Utvidelser og klikk på Aktiver under eFaktura


2. Fyll ut nødvendig informasjon i dialogvinduet og klikk på Aktiver e-faktura.

Du vil få en e-post når produktet er klart til bruk. Når det er aktivert, vil det opprettes en avtale med Nets basert på organisasjonsnummeret ditt. Denne avtalen gjør det mulig å sende eFaktura og registrere nye mottakere. Kunder som har valgt Ja Takk Til Alle eFaktura-avtaler vil automatisk bli registrert som mottakere av eFaktura.

Regnskapsprogrammet sjekker dette hver uke basert på disse kriteriene:

  • Telefonnummer og epost-adresse
  • Telefonnummer eller epost-adresse i kombinasjon med adresse eller kundenavn
  • Fødselsnummer eller organisasjonsnummer

Det er derfor viktig at kundekortet inneholder mest mulig informasjon om kunden. 


3. Legg til eFaktura i utsendelsesplanen.

For at eFaktura skal sendes ut automatisk til privatkunder som har etablert en eFaktura-avtale, må du legge eFaktura inn i prioriteringslisten i utsendelsesplanen.


Merk!

Vær oppmerksom på at forfallsdato på fakturaen må settes minst tre dager fram i tid hvis du bruker eFaktura.