1. Gå til Utgift og Innboks i menyen.
2. Huk av for kvitteringen du skal registrere, og trykk på Registrer. I nedtrekksmenyen som dukker opp, velger du Registrer kvittering.
1. Gå til Utgift og Innboks i menyen.
2. Huk av for kvitteringen du skal registrere, og trykk på Registrer. I nedtrekksmenyen som dukker opp, velger du Registrer kvittering.
3. Under Betalingsinformasjon legger du først inn leverandør. Velg en eksisterende leverandør ved å trykke på forstørrelsesglasset, eller opprett ny ved å trykke på + Opprett ny leverandør når valget dukker opp.
Velg deretter bankkontoen kjøpet ble gjort fra, og datoen kjøpet ble gjort.
4. Under Regnskap registrerer du først kostnadskontoen som passer for kjøpet. Trykk på forstørrelsesglasset for å få opp en liste over kostnadskontoer. Programmet har Smart bokføring, som vil si at det foreslår en kostnadskonto basert på hva som er lagt inn mot leverandøren tidligere. Se gjerne over forslaget for å være sikker på at det blir riktig for ditt regnskap. Skal kostnaden fordeles på forskjellige kostnadskontoer, åpner du flere linjer ved å trykke på + Legg til flere konteringslinjer.
Deretter legger du inn beløp og riktig MVA-kode.
5. Trykk på Bokfør. Når kvitteringen er bokført blir den tildelt et bilagsnummer.
For at nettsidene skal fungere, må vi bruke tekniske informasjonskapsler. Denne kan derfor ikke slås av
Kryss av hvis du vil slippe å gjøre de samme valgene hver gang du er på nettsidene våre. Funksjonelle informasjonskapsler lagrer opplysninger om din bruk av nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort, slik at du kan få funksjonalitet tilpasset deg
Kryss av hvis du vil at nettsidene våre skal bli bedre og enklere å bruke. Informasjonskapslene lagrer statistikk, og brukes for å analysere hva du gjør på nettsidene. Denne informasjonen hjelper oss til å forstå hvordan nettsidene blir brukt, noe som gjør at vi kan forbedre oss
Kryss av hvis du vil ha innhold som er tilpasset deg. Informasjonskapslene samler informasjon om ditt bruksmønster og dine interesser. Dette gjør at vi kan gi deg mer relevant og tilpasset markedsføring, også gjennom våre samarbeidspartnere, på for eksempel nettsider, annonser og i sosiale medier