Det er kun mulig å nullstille en a-melding med status Motatt, Retningslinje eller Øyeblikkelig. Det er ikke mulig å nullstille a-meldinger som er erstattet eller avvist. Det er sjelden behov for å nullstille en a-melding, som oftest er det mest hensiktmessig å erstatte en tidligere innsendt a-melding.
Hvordan nullstiller jeg en a-melding?
1. Gå til Lønn i venstremenyen og velg A-melding.
2. Trykk på A-meldingsdetaljer oppe til høyre.

3. Bruk pilene for å navigere til perioden du ønsker å nullstille.
4. Klikk på de tre prikkene og velg Avansert periodebehandling.
5. Klikk på de tre prikkene til høyre for den a-meldingen du skal nullstille og velg Nullstill melding. Dersom du har sendt flere meldinger for samme periode vil du finne disse her. Feltet Type kan fortelle deg noe om innholdet i meldingen; arbeidsforhold, standard (også kalt full a-melding), tillegg eller nullstilling.
6. Klikk på Send inn. På samme måte som vanlig a-melding, må også nullstillingen sendes inn til Altinn.
7. Klikk på Hent tilbakemelding. På samme måte som en vanlig a-melding må også nullstillingen hentes fra Altinn.