Hvordan oppretter jeg en ny leverandør?

1. Gå til Utgift i venstremenyen og velg Leverandør

2. Klikk på Ny leverandør

Legge inn ny leverandør.

3. Du kan nå gjøre et søk mot 1880 og Brønnøysundregistrene for å finne opplysninger om selskapet. Eventuelt kan du legge inn opplysningene manuelt. Klikk på Lagre. Da kommer du til en oversikt hvor du kan legge inn flere opplysninger om leverandøren.


4. I fanelinjen har du fire valg. I fanen Detaljer fyller du ut betingelser. I fanene Åpne poster og Regninger vil det fortløpende legges inn åpne poster og faktura som føres mot leverandøren. I fanen Dokumenter kan du til enhver tid laste opp ønskede dokumenter som er tilknyttet leverandøren.


5. Registrer informasjon om bankkonto ved å klikke på feltet Bankkonto. Du får opp et nytt vindu hvor du kan søke etter kontonummer, eller sette hake ved Manuelt for å legge inn opplysningene selv. 


6. Under Betingelser kan du overstyre standardinnstillingene som er registrert på leverandøren.


7. Du kan knytte leverandøren til et prosjekt, en avdeling eller egendefinerte dimensjoner. GLN-nummer og Peppoladresse-feltene i EHF-bildet er kun relevante for utenlandske leverandører. Systemet vil automatisk oppdage hvilke norske kunder som kan motta EHF dersom EHF-mottak er aktivert via markedsplassen i systemet.