Hvordan registrerer jeg en regning?

1. Velg Utgift og Innboks.

2. Trykk på Valg på den aktuelle fakturaen du ønsker å registrere, og velg Registrer regning

regnskapsprogram-registrer-regning-1

3. Fyll inn betalingsinformasjonen. 

4.  Under Regnskap legger du inn kostnadskonto og fyller inn beløp, samt mva. hvis selskapet er mva-pliktig. Hvis du skal splitte fakturaen på flere kostnadskontoer velger du Legg til konteringslinje. 

5. Velg Lagre og Bokfør og betal


6. Boksen som kommer opp nå har valg som er avhengig av om du har aktivert Regnskapsgodkjente betalinger eller Ettergodkjenning i nettbank

Regnskapsgodkjente betalinger: Velg Betal og godkjenn med BankID.

Ettergodkjenning i nettbank: Gå til Bank og Betalingsliste for å lage en betalingsliste. Merk det som skal sendes til banken og trykk på den grønne knappen merket Send alle til betaling. Da vil disse dukke opp i nettbanken under Til godkjenning og må godkjennes der.