Det er viktig at du er fornøyd med å være kunde hos
oss. Hvis noe ikke er som det skal, setter vi pris på at du forteller det til oss.
Kundeklager
Slik går du frem for å klage:
Er det noe du ikke er fornøyd med, kan du ringe oss. Da prøver vi å ordne opp i det med en gang.
Gjelder det banktjenester? Ta kontakt med din rådgiver i banken, eller din lokale banksjef. Finn kontor og rådgiver.
Gjelder det forsikringstjenester? Ring oss på 915 02300. Du treffer oss på hverdager fra 08 til 16.
Gjelder det pensjon? Ring oss på 21 02 50 50. Du treffer oss på hverdager fra 08 til 16.
Er du ikke fornøyd etter å ha snakket med oss, kan du henvende deg til vår klageservice.
Gjelder klagen banktjenester? Du kan også klage til oss dersom du oppdager brudd på norsk lov eller bankens retningslinjer, som etiske retningslinjer, retningslinjer for samfunnsansvar og bærekraft, økonomisk kriminalitet eller andre forhold du mener banken bør vite om, og behandle.
Gjelder klagen forsikringstjenester?
Les mer om klagebehandling i Fremtind Forsikring her.
Gjelder klagen pensjonstjenester?
Les mer om klagebehandling i SpareBank 1 Forsikring her.
Om du opplever at klagen ikke løses av SpareBank 1 Nord-Norge kan du kontakte Finansklagenemda.
Finansklagenemda er bransjens uavhengige klageorgan som behandler tvister mellom blant annet banker, forsikringsselskap og deres kunder.
Finansklagenemda
Postboks 53, Skøyen
0212 Oslo
Tlf: 23 13 19 60
Klage på andre tjenester
-
Har du verdipapirfondsandeler og ønsker å klage, sendes klagen skriftlig på e-post til vpsmail@sparebank1.no eller post til:
SpareBank 1 Verdipapirservice AS
Samuel Arnesens gate 10
9008 Tromsø -
Er du ikke fornøyd med EiendomsMegler 1s tjenester? Les hva du må gjøre her.
Kontaktinfo til Reklamasjonsnemnda for Eiendomsmeglingstjenester
tlf 22 12 90 90 (12:30 - 15:00)
Parkveien 55
0256 OsloE-post: post@eiendomsmeglingsnemnda.no