Det kan være flere årsaker til at kortet ditt ikke fungerer:
- Du må aktivere nytt kort før det kan brukes til netthandel
Har du fått nytt kort og skal handle på nett? Da må du aktivere kortet først. Dette gjør du enten med å bruke kortet i butikkterminal og taste inn PIN, eller du kan aktivere kortet i mobilbanken eller nettbanken under menyvalget Kort.
- Kortet ditt kan være slitt eller ødelagt
Bestill nytt i mobil- eller nettbanken eller kontakt oss.
- Har du glemt PIN-koden?
Hvis du taster feil kode tre ganger, blir kortet ditt automatisk sperret. Har du glemt koden, kan du hente den i mobilbanken eller nettbanken. Du kan åpne kortet igjen i en minibank ved å taste riktig kode. PS: PIN-koden på kredittkortet er som regel den samme som på bankkortet.
- Har du aktivert regionsperre?
Er du i utlandet, kan det være regionsperren som gjør at du ikke får brukt kortet ditt. Hvis dette er tilfelle skal du ha mottatt en SMS om at kortet er forsøkt brukt i utlandet. Regionsperren kan du oppheve i mobilbanken.
Se også: