Personvern for sentrale representanter hos kjøper eller selger av portefølje
Modhi Finance AS har taushetsplikt og vi sørger for at dine personopplysninger blir behandlet på en sikker måte etter gjeldende regelverk. Det skal være lett for deg å få informasjon og nærmere forklaring om taushetsplikten og personvernet.
Vår håndtering av personverninformasjon er i tråd med anbefalingene i bransjenorm fra Finans Norge.
Personvernerklæringen er oppdatert 14.11.2018 av Modhi Finance AS.
Både i forbindelse med kjøp og salg av gjeldsporteføljer behandles personopplysninger om sentrale representanter hos kjøper/selger av en gjeldsportefølje. De sentrale representantene er f.eks. daglig leder, styremedlemmer og andre i ledelsen hos kjøper / selger av en portefølje.
Modhi Finance AS bestemmer hvorfor og hvordan dine personopplysninger blir behandlet. Modhi Finance AS er ansvarlig for behandling av dine personopplysninger.
Vi samler inn dine personopplysninger direkte fra deg og din arbeidsgiver. Noen ganger innhenter vi opplysninger fra andre, for eksempel fra kilder hos offentlige og private virksomheter.
Vi samler inn dine personopplysninger elektroniske ved sikker overførsel til våre datasystemer.
- Identifikasjonsinformasjon som navn fødselsnummer og kopi av legitimasjon.
- Kontaktopplysninger som telefonnummer, adresse og e-postadresse.
- Finansiell informasjon.
- Opplysninger for å ivareta lovpålagte plikter som hvitvasking og rapportering til offentlige myndigheter.
Behandlingsgrunnlag for dine personopplysninger er GDPR artikkel 6 (1)(f), berettiget interesse. På en betryggende måte sikrer vi dine interesser og dine rettigheter og friheter.
Formålet med vår behandling av dine personopplysninger er lovpålagte plikter i forbindelse med anti-hvitvasking og rapportering til offentlige myndigheter. Konkret gjelder dette i forbindelse med:
- administrasjon, som for eksempel gjennomføring av transaksjoner, kommunikasjon, betalinger og faktureringer
- forebygging og avdekking av straffbare handlinger
- sikkerhet
- lydopptak av telefonsamtaler og videomøter i noen tilfeller
- oppfyllelse av bransjespesifikk regulering
Vi bruker ikke dine personopplysninger til profilering eller å fatte automatiske avgjørelser.
Våre behandlingsformål er reelle, aktuelle og legitime. Vi behandler ikke dine personopplysninger for sekundære formål som er uforenlig med det primære formålet som lå til grunn for at dine personopplysninger opprinnelig ble innhentet. Vi underretter deg før vi behandler dine personopplysninger for sekundære formål, hvis vi i første omgang innhentet dine personopplysninger for et primært formål.
Vi begrenser hvor lenge vi lagrer dine personopplysninger til det som er nødvendig for våre behandlingsformål.
Vi vurderer kontinuerlig nødvendigheten for vår fortsatte lagring av dine personopplysninger.
Hvis lagring av dine personopplysninger er nødvendig av grunner som følger av lovhjemler, kan vi fortsette å lagre dine personopplysninger.
Med deling eller utlevering av personopplysninger mener vi overføring til annen virksomhet som har rett til å bruke opplysningene. Overføring av personopplysninger til våre databehandlere anses ikke som utlevering. De personopplysningene bankene og selskapene i SpareBank 1 behandler er underlagt taushetsplikt. Dette gjelder også mellom selskapene i SpareBank 1.
Vi vil også utlevere personopplysninger til annet foretak i konsernet eller konserngruppen, så fremt utlevering er nødvendig for å tilfredsstille konsernbaserte styrings-, kontroll- og/eller rapporteringskrav fastsatt i, eller i medhold av lov. Registrerte personopplysninger vil kun bli utlevert til offentlige myndigheter og andre tredjeparter når dette følger av lovbestemt opplysningsplikt eller opplysningsrett.
Vi overfører ikke dine personopplysninger til land utenfor EU / EØS.
SpareBank 1 arbeider kontinuerlig med å ivareta sikkerheten i systemer og løsninger. Dette innebærer blant annet riktig bruk av sikkerhetsteknologi, som kryptering og brannmurer, samt utvikle andre tiltak som understøtter sikkerheten hos SpareBank 1. Viktige tiltak er et eget styringssystem for informasjonssikkerhet, tilgangskontroll, avvikshåndtering og opplæring.
- Vi sikrer dine personopplysninger med hensiktsmessige tekniske og organisatoriske tiltak.
- Vi har tiltak for å oppdage og dokumentere årsaken til sikkerhetsbrudd.
- Sikkerhetsbrudd rapporteres og håndteres i henhold til lovverket.
Dette er et dialogvindu der du kan velge hvilke informasjonskapsler du ønsker å aksepterer fra oss.
Bruk av informasjonskapsler
Teknisk
For at nettsidene skal fungere, må vi bruke tekniske informasjonskapsler. Denne kan derfor ikke slås av
Kryss av hvis du vil slippe å gjøre de samme valgene hver gang du er på nettsidene våre. Funksjonelle informasjonskapsler lagrer opplysninger om din bruk av nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort, slik at du kan få funksjonalitet tilpasset deg
Kryss av hvis du vil at nettsidene våre skal bli bedre og enklere å bruke. Informasjonskapslene lagrer statistikk, og brukes for å analysere hva du gjør på nettsidene. Denne informasjonen hjelper oss til å forstå hvordan nettsidene blir brukt, noe som gjør at vi kan forbedre oss
Kryss av hvis du vil ha innhold som er tilpasset deg. Informasjonskapslene samler informasjon om ditt bruksmønster og dine interesser. Dette gjør at vi kan gi deg mer relevant og tilpasset markedsføring, også gjennom våre samarbeidspartnere, på for eksempel nettsider, annonser og i sosiale medier