Om SpareBank 1 Forsikring
Vi er Norges raskest voksende pensjonsselskap med de mest fornøyde pensjonskundene.
Vi er Norges raskest voksende pensjonsselskap med de mest fornøyde pensjonskundene.
Administrerende direktør Wenche Seljeseth
I 1929 ble SpareBank 1 Forsikring etablert under navnet Livsforsikringsaktieselskapet Samvirke. SpareBank 1 Forsikring er en sammenslutning av flere fusjoner og fikk sitt nåværende navn i 2013.
SpareBank 1 Forsikring ble etablert for å gi folk en trygg og lokal løsning for pensjon og forsikring. Med solid forankring i lokalsamfunnene, har SpareBank 1 Forsikring utviklet seg til å bli en trygg og pålitelig partner for både bedrifter og privatpersoner.
Selskapet kombinerer lang erfaring med moderne løsninger, slik at kundene kan føle seg ivaretatt gjennom hele livet.
Sammen skaper vi gode dager er vår visjon. Den handler om felles samspill mellom våre medarbeidere, kunder, distributører og forvaltere. Vi deler ansvaret for å skape verdi og gode dager for den enkelte og for fellesskapet – miljøet og samfunnet.
I SpareBank 1 Forsikring jobber vi for at dagen i dag, morgendagen og dagene langt der fremme skal være gode.
Vi har solide eiere med et stort distribusjonsnettverk gjennom SpareBank 1-bankene. Samtidig er vi et lite og smidig selskap med 160 engasjerte ansatte som brenner for å gi deg best mulig pensjon på en bærekraftig måte.
Kundene våre er både bedriftskunder og privatkunder. Sammen med SpareBank 1 Gruppen understøtter vi LO-forbundene med deres medlemmer og foreninger.
Ønsker du å vite mer om hvordan vi jobber med bærekraft og hvilke initiativer vi støtter?
I SpareBank 1 Forsikring er vi stolte av hvordan vi jobber med likestilling og likelønn. Vi har likelønn blant ansatte som følger lønnsregulativet. Per 31.12.2023 hadde kvinner 101 % av menns lønn.
Kjønnsfordelingen i selskapet er også jevn, med 55 % kvinner og 45 % menn (per 31.12.2023).
Likelønn er et av hovedprinsippene i vår godtgjørelsesordning.
Her finner du mer informasjon om hvordan vi jobber med lønn og lønnsutvikling (pdf).
Likestilling - andel kvinner |
2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | Mål |
Styre | 43 % | 29 % | 14 % | 14 % | 29 % | 50 % |
Ledergruppe | 50 % | 50 % | 40 % | 44 % | 47 % | 50 % |
Mellomledere | 53 % | 58 % | - | - | - | 50 % |
Totalt i selskapet | 55 % | 55 % | 51 % | 52 % | 52 % | 50 % |
Likelønn | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | Mål |
Kvinners andel av menns lønn i % |
101 % | 101 % | 104 % | 102 % | 99 % | 100 % |
Forretningsadresse | Calmeyers gate 5, 0183 Oslo |
---|---|
Postadresse | Postboks 340 Sentrum, 0101 Oslo |
Telefonnummer | (+47) 21 02 50 50 |
Foretaksregister | Brønnøysundregistrene, Telefon (+47) 75 00 75 00 |
Organisasjonsnummer | 915 651 321 |
Tillatelse | Selskapene har konsesjon fra Finansdepartmentet til å drive forsikringsvirksomhet, og Finanstilsynet fører tilsyn med virksomheten. |
Adresse til Finansdepartementet | Akersgata 40, 0188 Oslo Postboks 8008 Dep, 0030 Oslo Telefon (+47) 22 24 90 90 |
Det er viktig at du er fornøyd med å være kunde hos oss. Hvis noe ikke er som det skal, setter vi pris på at du forteller det til oss.
Alle klager til selskapet skal behandles og rapporteres etter Finanstilsynet retningslinjer for klagebehandling i bank-, finans-, forsikrings- og verdipapirvirksomhet. Formålet med retningslinjene er å sikre tilstrekkelig forbrukervern gjennom å sikre:
SpareBank 1 Forsikring har utpekt ansvarlige klagebehandlere i alle avdelinger med direkte kundekontakt. Disse skal bidra til at selskapet håndterer alle kundeklager i tråd med de retningslinjene vi er pålagt og på best mulig måte. Som kunde kan du regne med å få svar innen to uker, som er normal behandlingstid hos oss. Dersom vi trenger litt lengre tid, får du beskjed om årsaken og når du kan forvente et begrunnet svar.